Inlägg från: Havanna82 |Visa alla inlägg
  • Havanna82

Cornish / Devon Rex

Jag är uppfödare av Devon och kan därför prata för dem. Rexar är överlag väldigt sociala men man ska inte glömma bort att även de är individer! Om det händer mycket är mina katter gärna med. En kartong som ska packas upp kan vara extremt spännande och dom hjälper gärna till att båda dra upp en och annan sak ur kartongen. När jag lagar mat har jag ofta en katt på axeln och den andra på diskbänken (jo, mina FÅR vara på diskbänken;).
    Men, om jag är sjuk eller liknande, värmer dom mig gärna i soffan hela dagen. Mina älskar solen och värmen och ligger gärna och latar sig i fönstret. Dom älskar även att jaga solljus och kan hoppa längst väggarna när det går:)

Dom behöver stimulans och bus, men i mina ögon är dom ganska anpassningsbara till sin omgivning.

Kan tipsa att läsa mer på :
    www.rexringen.nu/

och även att besöka utställningar för att få se katterna IRL så att säga!

• Havanna82

Just ja, kan säga angående hälsodelen så har Devon inga rasbundna sjukdomar idag. Jag skulle nog vilja säga att det överhängande är en relativt frisk ras, även om det aldrig går att ge några garantier när det gäller levande djur.

• Havanna82

Dompans mamma skrev 2009-02-16 23:55:19 följande:

JAG SKA FÅ TILLÖKAT!!!! www.blocket.se/vi/19739096.htm Överlycklig!
    Grattis!
    Det är en jättefin Devon Rex!
    Även om jag personligen tycker hon kunde varit kastrerad när hon såldes ;)
Svar på tråden Cornish / Devon Rex