Inlägg från: MariaOMarkus |Visa alla inlägg
  • MariaOMarkus

Cornish / Devon Rex

hej
    ci har en cornish rex på prov här hemma.. nån som vill berätta lite om hur dom är ?=)
    just nu har har nvarir här i 3 dagar och börjar vänja sig lite men än lite små gnällig och blir lätt stressad när de händer för mkt på en gång

Våran Lilla boo - BF 29 april
  • MariaOMarkus
    tes 75 skrev 2009-02-28 22:09:06 följande:
    jag har skrivit lite ovan här hur mina är. och den ena är total motsats till den du har hemma; han älskar när det händer grejer, särskilt när vi har besök eller när man grejar med nåt hemma & har en massa kartonger & kassar överallt. min amdra cornish är lite mer avvaktande mot nya människor, men gillar också när det finns kartonger & annat (garderober t ex) att bryta sig in i. rexar gillar att hoppa, köp en vippa!
    ja nu läste jag lite om hur dina varj..kul att de har så olika beteenden =)
    skönt att dom även passar bra med småbarn då vi ska ha en liten om 2mån ca + att han inte hårar så mkt.. men de han gör är nåt med tassarna ,typ trampar med dom då han stryker sig emot oss.. vet ine om det är för han myser eller om han har ont i fram tassarna men senaste ägaren klippte inte naglarna på honom så vi ska ringa veterinären så vi får de gjort för han river så mkt i sängen då han kommer dit och även på våra byxor.
  • MariaOMarkus
    tes 75 skrev 2009-02-28 22:24:02 följande:
    katter trampar med tassarna när de kelas, det är ett beteende från när de diade & trampade med tassarna på kattmammans mage för att få fram mjölk. de kan också ligga & trampa med tassarna med klorna utfällda, i knät. kan göra riktigt ont.
    jaa precis så gör våran..ja men dåså då hae jag rätt misstänkte de va nåt sånt =) men sambon blev lite orolig då ingen av hans tidigare katter gjort så..
Svar på tråden Cornish / Devon Rex