• Odie

Alltid snorig - pälsdjursallergi?

Min dotter (1½år) har i princip varit snorig sedan i höstas... Det verkar aldrig gå över. Även om hon inte har några andra symtom, så rinner det alltid i hennes lilla näsa.

Vi har en labradorkille här hemma och nu börjar vi oroa oss för att hon kan vara allergisk. Jag drar mig för att ringa och kolla upp det.. vill ju inte behöva göra mig av med vovvsingen! Men samtidigt måste man ju tänka på vad som är bäst för min dotter!

Hon har varit väldigt mycket sjuk också, just nu är det magsjuka :( Kan det ha någonting att göra med att om hon är allergisk så blir hon känsligare för infektioner eller något?

Hur har det varit för er som har allergiska barn? Min dotter har inte reagerat på mat eller någonting annat, kan man vara allergisk mot pälsdjur och ingenting mer?

• Svar på tråden Alltid snorig - pälsdjursallergi?
  • sarah

Jag förstår din oro, har själv ett drös med hundar och bebis.
    Mardrömen vore om hon blev allergisk.

Det är väl lite svårt att svara på om din tjej är allergisk eller inte, men en tröst är att jag tycker de flesta barn i din dotters ålder verkar vara snoriga rätt mkt, speciellt om de går på dagis. Min svågers 2 åring har i princip varit snorig varje gång vi träffar dem (vilket är ganska ofta) sen 1 års ålder.

• Odie

Ingen annan som har erfarenheter om detta?

Jag har telefontid med våran läkare om detta imorgon, men det vore ju ändå intressant att höra hur det har varit för er andra som har allergiska barn...

• Puttran

Jag är pälsdjursallergiker själv och har varit det sedan jag var väldigt liten. Vi skaffade då en katt och mina föräldrar märkte på mig att jag inte mådde så bra. Jag gick och rev händerna mot vassa saker för de kliade, hade kliande ögon och var snorig.
    Jag kan inte säga om din dotter är allergisk men det är ju värt att kolla upp för det är ju inte kul att gå omkring och må dåligt.
    Hoppas att det löser sig till det bästa!

• Tin o Trolls mamma

Jag har i alla år trott att jag varit förkyld om vårarna och sommaren. Jag har gått med konstant nästäppa/rinnsnuva/kliande ögon etc. Vågade inte ens träna, för det ska man ju inte göra när man är förkyld. Helt plötsligt insåg jag att alla besvär är som bortblåsta efter en Clarityn. Jag slutar snora efter en kvart!

Rinnande klar snuva brukar tyda på allergi så ta och kolla upp det. Det är bättre att göra nåt åt det nu när dottern är liten än att hon får värre besvär när hon blir äldre.

Hoppas att det går bra med allt. Vet att det är sorgligt att bli av med djur. Jag sålde min älskade katt eftersom maken är megaallergisk.

Kram, Ekorren.

Svar på tråden Alltid snorig - pälsdjursallergi?