• Äldre 14 Feb 10:47
    3299 visningar
    15 svar
    15
    3299

    Vart kan man köpa boken Hjärtebarn?

    Jag undrar om det är någon som vet om det fortfarande går att köpa boken Hjärtebarn? På hemsidan står att boken är slut men jag tänkte om det kanske går att köpa den någon annanstans. 

    Eller finns det kanske någon annan bok som också är bra? Tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Vart kan man köpa boken Hjärtebarn?
  • Äldre 14 Feb 11:47
    #1

    När jag beställde den för ca 1 år sedan stod att endast ett fåtal ex fanns kvar så står det nu att den är slut så är den säkert det. Jättesynd, för det är en fin bok.
    Vi har också köpt boken "Baby Bird Universe" av Minna Wallin. Jag skickade efter den från nätet, AdLibris eller Bokus minns inte exakt. Jämför priserna noga för det skiljer tydligen en hel del. Vet de som köpt den i butik för mer än det dubbla priset som jag gav.

  • Tess an
    Äldre 14 Feb 12:44
    #2

    Finns även att låna på biblioteket. Fast det kanske är roligare att ha den själv. Jag har hittat en annan bok (på biblioteket)som jag tycker var jätte bra "Nyfått barn" av Birgitta Kignell.

  • Äldre 14 Feb 12:55
    #3
    Tess an skrev 2009-02-14 12:44:45 följande:
    Finns även att låna på biblioteket. Fast det kanske är roligare att ha den själv. Jag har hittat en annan bok (på biblioteket)som jag tycker var jätte bra "Nyfått barn" av Birgitta Kignell.
    I så fall pratar vi nog inte om samma bok. Härtebarn är en fylla-i-bok med plats för bilder, texter och annat. Den här är anpassad för adoptivbarn.
  • Äldre 14 Feb 14:16
    #4
    Svar på #1
    Marie IE B skrev 2009-02-14 11:47:52 följande:
    När jag beställde den för ca 1 år sedan stod att endast ett fåtal ex fanns kvar så står det nu att den är slut så är den säkert det. Jättesynd, för det är en fin bok.Vi har också köpt boken "Baby Bird Universe" av Minna Wallin. Jag skickade efter den från nätet, AdLibris eller Bokus minns inte exakt. Jämför priserna noga för det skiljer tydligen en hel del. Vet de som köpt den i butik för mer än det dubbla priset som jag gav.
    Då ska jag kolla upp "Baby Bird Universe", är den bra tycker du?

    Ja, hjärtebarn är fin, vi har den till vår stora tjej och skulle vilja ha lika till lillasyster. Det står på hemsidan att den är slut och att det funnits skadade exemplar som säljs billigare, jag mailade för att se om det fanns något sådant kvar men har inte fått svar ännu.
  • Äldre 14 Feb 14:49
    #5
    anka1791 skrev 2009-02-14 14:16:27 följande:
    Svar på #1 Då ska jag kolla upp "Baby Bird Universe", är den bra tycker du?Ja, hjärtebarn är fin, vi har den till vår stora tjej och skulle vilja ha lika till lillasyster. Det står på hemsidan att den är slut och att det funnits skadade exemplar som säljs billigare, jag mailade för att se om det fanns något sådant kvar men har inte fått svar ännu.
    Vi väntar ju fortfarande så vi har inte använt den ännu men ja, jag tycker den verkar bra och att den kommer att funka.
  • Äldre 14 Feb 16:07
    #6

    Jag köpte boken Hjärtebarn för ca 2 månader sedan dirrekt utav den finska författaren Anu Uhtio. Den gick inte att beställa men han hade några fåtal ex kvar. Jag satte in pengar på hans konto och det tog några månader men sen fick jag boken med posten.
    Den var betydligt dyrare än boken När du kom till oss som är samma typ av bok men som finns att beställa hos Adlibris för 113 kr och hos Bokus för 109 kr.
    Jag har hans mail och kontunummer på min jobbdator (som jag inte kommer åt förrän på måndag) så om du fortfarande är intresserad av att köpa Hjärtebarn trotts att den är mycket dyrare så kan du väl inboxa mig så kollar jag upp det på måndag.

  • Äldre 14 Feb 16:47
    #7
    Smulan1973 skrev 2009-02-14 16:07:35 följande:
    Jag köpte boken Hjärtebarn för ca 2 månader sedan dirrekt utav den finska författaren Anu Uhtio. Den gick inte att beställa men han hade några fåtal ex kvar. Jag satte in pengar på hans konto och det tog några månader men sen fick jag boken med posten. Den var betydligt dyrare än boken När du kom till oss som är samma typ av bok men som finns att beställa hos Adlibris för 113 kr och hos Bokus för 109 kr.Jag har hans mail och kontunummer på min jobbdator (som jag inte kommer åt förrän på måndag) så om du fortfarande är intresserad av att köpa Hjärtebarn trotts att den är mycket dyrare så kan du väl inboxa mig så kollar jag upp det på måndag.
    Ja, tack. Kolla gärna upp det, om det går att få tag i den boken vill jag gärna ha den. Jag ska kolla upp När du kom till oss också, kan ju absolut vara ett alternativ.
  • Manche­ster
    Äldre 14 Feb 18:48
    #8
    anka1791 skrev 2009-02-14 16:47:48 följande:
    Ja, tack. Kolla gärna upp det, om det går att få tag i den boken vill jag gärna ha den. Jag ska kolla upp När du kom till oss också, kan ju absolut vara ett alternativ.
    Jag tycker att När du kom till oss är betydligt sämre. Den liksom förutsätter att alla har adopterat enligt formulär 1A. Alla gör en enda hämtresa, inga resor innan eller efteråt, alla som adopterar är par, alla får barnbesked via telefon och papper här hemma i Sverige. För oss som hade ett adoptionsland med lite annorlunda process var det rätt många sidor som inte skulle ha funkat. Men den kan kanske vara OK om man verkligen har en supernormal adoption.
  • Tess an
    Äldre 14 Feb 22:25
    #9

    Jaha var det en sån där fylla-i-bok!
    Okej då går det ju inte direkt att låna den på biblioteket
    När jag läste namnet Hjärtebarn måste jag tänkt på en helt annan bok! Sorry!

  • nono
    Äldre 15 Feb 12:54
    #10

    Det verkar som attden är slut. Jag köpte också direkt av författaren när jag köpte mina två böcker.

    www.kolumbus.fi/~w489479/hjartebarn/

  • Längta­nde mamma
    Äldre 17 Feb 09:27
    #11

    Så tråkigt att de har tagit slut!

    Är det någon här som kan tänka sig rada upp vad som fanns med i boken så att man kanske kan göra en "hemmagjord"? Jag har alltid velat börja scrappa och detta är ju en god idé att börja med!

  • Matric­ia
    Äldre 17 Feb 09:51
    #12

    Jag har en över...

  • Äldre 17 Feb 13:25
    #13

    Jag vet att det står på hans hemsida att dom är slut, men så här skrev han till mig i ett mail.

    Hej,

    Jag har ännu några böcker kvar i gömman, så det är ok att beställa. Jag kommer inte mer att trycka fler, har inte tid eller pengar till det.

    mvh,
    Anu Uhtio

    Jag fick betala 250 kronor till plusgirokontot 1188466-5. Men som sagt, maila honom först och fråga att han fortfarande har några ex kvar. Han mail är uhtio@kolumbus.fi

  • Äldre 17 Feb 18:17
    #14
    Smulan1973 skrev 2009-02-17 13:25:14 följande:
    Jag vet att det står på hans hemsida att dom är slut, men så här skrev han till mig i ett mail.Hej,Jag har ännu några böcker kvar i gömman, så det är ok att beställa. Jag kommer inte mer att trycka fler, har inte tid eller pengar till det.mvh,Anu UhtioJag fick betala 250 kronor till plusgirokontot 1188466-5. Men som sagt, maila honom först och fråga att han fortfarande har några ex kvar. Han mail är [email protected]
    Tack!

    Det är den adressen som finns på hemsidan, jag mailade men har inte fått svar ännu.
  • Hanna 248
    Äldre 27 Oct 21:17
    #15
    Matricia skrev 2009-02-17 09:51:27 följande:
    Jag har en över...
    Har du fortfarande kvar den? I så fall är jag intresserad av att köpa den av dig. Tack på förhand, Hanna.
Svar på tråden Vart kan man köpa boken Hjärtebarn?