• Suck och suck

    Hur gör man inbakade flätor. Det är så snyggt. Finns det någon länk till en instruktion kanske?

    Eller skulle någon kanske kunna förklara?
    Jag kanske skulle haja?
    Man kanske kan försöka beskriva?

  • Svar på tråden Hur gör man inbakade flätor. Det är så snyggt. Finns det någon länk till en instruktion kanske?
  • Suck och suck

    Oj, på engelska! Finns ingen svensk motsvarighet?

  • Suck och suck

    Ingen som vågar sig på en beskrivning hur ni gör inbakade flätor.

  • Frk Svår

    Det är ju bilder! Det behöver man inte kunna engelska bra för att klura ut Jag har lyckats lära mig via den sidan iaf, men jag har bara vågat mig på en enkel klassisk fläta

  • Suck och suck

    Nu hittade jag EN form av instruktion:

    "- Lägg vänster under mitten
    - Plocka upp en passé på sidan, som du lägger ihop med "vänster"
    - Lägg höger under mitten
    - Plocka upp en passé på den sidan, som du lägger ihop med "höger"

    Upprepa tills det inte längre går att plocka upp mer hår på sidorna. Då fortsätter du sedan, precis som när du gör en vanlig fläta."

  • Suck och suck

    Vad är "passé"? Jag tror att det är just den vändningen jag missar då jag exprimenterar?
    Om jag bara "får kläm" på just det.

  • Nattviolen

    En vad vi kallade fiskbensfläta görs som så att man tar tunna slingor och börjar fläta högst upp, vid varje varv tar man lite till av håret och lägger in i flätan. när huvudet är "slut" har man allt hår med ohc slutar som en vanlig fläta. Det är viktigt att man tar ungefär lika stora slingor varje gång. Vill man göra en fläta som sitter fast på huvudet men ligger mer utanpå flätar man underifrån. Annars gör man på samma sätt.

  • Twilight

    Jag lägger ÖVER mitten...

    Du har tre "tofsar" som när du gör en fläta, börja och lägg vänster över mitten, höger över mitten bara som vanligt. Nästa "varv" ta med en extra tofs från vänster sida o lägg ihop den med originalvänstern, lägg över mitten, sen lika på höger. Fortsätt så tills inget löst hår finns kvar

    Fan vad dålig jag är på att beskriva


    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Suck och suck

    Ja, vanliga flätor kan jag göra fint.


    Nattviolen skrev 2009-02-14 19:29:34 följande:
    Vill man göra en fläta som sitter fast på huvudet men ligger mer utanpå flätar man underifrån. Annars gör man på samma sätt.
    Men jag tror jag kom på det nu! Jag fattar inte att jag missat det där med "passé".
Svar på tråden Hur gör man inbakade flätor. Det är så snyggt. Finns det någon länk till en instruktion kanske?