Hur gör man inbakade flätor. Det är så snyggt. Finns det någon länk till en instruktion kanske?
Eller skulle någon kanske kunna förklara?
Jag kanske skulle haja?
Man kanske kan försöka beskriva?
Eller skulle någon kanske kunna förklara?
Jag kanske skulle haja?
Man kanske kan försöka beskriva?
Men Twilight, om du tycker du beskrev dåligt måste ju min ömkliga beskrivning vara helt undermålig. Du beskrev ju precis det jag ville säga.....och dessutom så att man fattade!
Twilight skrev 2009-02-14 19:30:14 följande:
Twilight skrev 2009-02-14 19:30:14 följande:
Nu ska jag börja med instruktionen j a g hittade igen tror jag.
Och det här med höger och vänster...Från ert eller mitt håll?
Beskriva inbakade flätor på nätet är nog ingen hit.
men jag fick nog till det litet. Tack.
Spélar roll, börja på den sida du vill, bara du till varv två tar in en slinga till och håller på så hela vägen. Det ÄR INTE SVÅRT. Prova så får du se: ta tre små tofsar högst upp fläta genom att lägga in yttersidorna till mitten en gång. till nästa varv tar du in lite till hår på varje sida osv osv osv tills du är utanför skallen då fortsätter du med en vanlig fläta och sätter snodd längst ner.
Jo, jag gör så där Nattviolen. Men de ser inte snygga ut.
Jag vet inte varför.
(skojade lite bara när jag sa det där om höger och vänster och vilket håll sett ifrån)
Hm, gör du på dig själv eller på någon annan. Det är svårt att dra lika mycket på båda sidor när man gör den på sig själv, min brukar se ut som en ostkrok och jag tror det beror på att jag (som de flesta andra) inte är dubbelhänt, jag har bättre koll på vänsterhanden. Och dessutom är det svårt att ta lika mycket på varje sida när man har händerna bakom ryggen.
"ostkrok" Ha, ha!
Linda har superbra videos med olika flättekniker :) lindablom.se/category/flatteknik.html
Jag tror faktiskt jag kan fläta en nu
Tack för länken Flicka88. Jag ska nog kolla den.
Och nu blev jag till och med sugen på ostkrokar, gick och hämtade en påse.
Du har redan fått bra beskrivningar, så jag vill bara göra ett litet tillägg...
Fläta genom att lägga till lite nytt hår från sidorna som beskrivits ovan.
Om du flätar in "sidohåret" ÖVER "mittslingan" så får du en "French Braid" (Flätan är inbakad i håret).
dcwblogs.com/beauty/media/french-braid1.jpg
Om du flätar in "sidohåret" UNDER "mittslingan" så får du en "Dutch Braid" (Flätar ligger utanpå resten av håret)
www.instructables.com/files/deriv/F2O/1J6J/FBGW87HY/F2O1J6JFBGW87HY.MEDIUM.jpg
Trill skrev 2009-02-17 10:36:17 följande: