Hur fan ska jag klara av att bli mamma??
Hjälp! Jag är så rädd.
Jag har drömt om barn och velat ha barn sen jag var runt 15-16 (är 22 nu) men väntat av olika anledningar. För nåt år sen gjorde jag en abort som jag mått väldigt dåligt psykiskt efter. Har varit sjukskriven till och från i flera år nu. Depression som diagnos. Fixar inte mitt jobb som "alla andra". Fixar inte måsten som alla andra. osvosv
Sen nu efter nästan 5 års förhållande blev jag gravid helt oplanerat. Är nu i vecka 13. Vissa stunder känner jag mig jättelycklig och stolt. När vi berättade för folk att vi väntade barn och alla blev så glada. Och när folk frågar hur magen mår osvosv.
Men vissa stunder har jag ren panik. Hur ska jag fixa det??
Jag är barnvakt nu hela helgen åt min syster lilla flicka på 1 år. Hon betyder världen för mig. När hon ler mot mig och vi busar kan jag inte sluta säga till henne att jag älskar henne. Men nu när hon somnat sitter jag bara och lipar och tänker hur fan ska jag fixa det här VARJE DAG för resten av livet. Låter hemskt men ska faktiskt bli lite skönt o lämna tillbaka henne imorgon.
Jag har fixat kontakt med en kurator för att prata om det här. Vet egentligen inte VAD jag är rädd för men jag får sån ångest vissa stunder och hur sjutton ska jag klara ha ett barn då? Visst pappan finns men han kommer ju ha jobb och jag kommer bli mycket själv.
Usch snälla hjälp och lugna mig lite.
Jag försöker hela tiden tänka positivt att, tänk på dom som inte kan få barn, tänk på aborten som du ångrade så, tänk på hur länge du längtat efter barn osv. Ibland funkar det, ibland inte! Som sagt vissa stunder känns det underbart och mysiga och nästa panik.
Någon mer som kännt så? Hur blev det sen när bebis föddes? Berätta gärna!
En lite ledsen tjej