Inlägg från: Moonis |Visa alla inlägg
  • Moonis

Torr hals, vad göra?

Behöver troligtvis något som dämpar hostan för den gör ju att det blir torrare.

• Moonis

Tror nog ändå att du får försöka ta bort hostan först o se sen om torrheten lugnar sig.

Hade nämligen en riktigt rälig hosta för ett tag sen där jag hostade non-stop i en timme. Halsen va så fruktansvärt torr så det brände, har aldrig varit med om liknande. Dagen efter fick jag hostmedicin utskrivet (Cocillana, inget annat hjälpte) o det gjorde susen mot både hosta o torrheten försvann oxå.

• Moonis
    Dinkanesh skrev 2009-02-14 22:48:06 följande:
    Får testa det då, helt klart! Har gått med det här ett par tre kvällar nu o vill inte mer. Kan knappt prata för det gör så ont. Ögonen rinner av hostan o näsan av förkylningen. Tycker det kunde sprida sig lite rättvist till halsen också.
    Hoppas det blir bättre snart, inget kul med förkylningar Har precis sugit på en Strepsils själv här o det verkar ha lindrat lite i halsen i alla fall.
    Lär väll säkert få skicka sambon till apoteket ändå för att köpa hostmedicin imorgonFot i munnnen
  • Moonis

Det kan ju förklara torrheten isåfall. Själv har jag fortfarande slämmig hals o lilltjejen har åkt på inflamation i ögonen. Blää, kan detta aldrig ta slut.

Svar på tråden Torr hals, vad göra?