Byta blöja på vansinnig och rullande bebis?!!!!!
Gahh...
Det är ju löjligt detta men har ni några bra tips, hur gör ni???
Får ju krupp på sonen, han har alltid HATAT att ligga på rygg, gick jätte bra att byta blöja från ca 3 månders-4 månaders ålder men innan dess var det gallskrik och nu är det vansinnes utbrott och skruv/rull/riv/skrik..
Han blir arg för sätter man honom upp så slutar han direkt eller om man lägger honom på mage så slutar han lika fort..
Hur gör ni????
Inga problem att byta kiss-blöja, då kan jag byta med honom i knät men han har ju diaré flera vändor om dagen och när man precis fått av blöjan ja då rullar han runt och det blir huller om buller *suck*..
Provade sånna där byxblöjor idag men fy-f*n vilket skit, blev ju bara ännu värre för då var han tvungen att ligga still ÄNNU längre för att man ska riva sönder sidorna..
Jag är VÄLDIGT snabb med att byta på honom, tar MAX 2 minuter, och två minuter kan han ligga på rygg men NEJ..
Så, hur gör ni??
Är det bara att hålla i så gott det går, tvinga honom ligga på rygg eller gör man fel då?
Han är VÄLDIGT envis, men jag brukar hålla honom på rygg under den tiden jag tvättar bort bajset och prata med honom, säger att nu måste han ligga på rygg en kort stund men som om han försår ;)..
Han är 6 o ½ månad och har ALLTID föredragit att ligga på mage, får panik när han hamnar på rygg.. Började vända sig från rygg-mage vid 3 o ½ månad och innan det kunde man inte ha honom på rygg varken i vagnen eller i knät, bara mage...
Tips tack!!
// Lisa