• mal

Bleka håret - måste håret vara fritt från hårprodukter?

Tänkte bleka slingor i håret, men hade i lite mousse igår. Går det att bleka slingor då eller måste jag tvätta håret först?

• Svar på tråden Bleka håret - måste håret vara fritt från hårprodukter?
  • Pormoicheia

En vild gissning är ju att det tar bättre om håret är rent.

Annars ligger det ju produkter "i vägen" för blekmedlet.
    Men det kan säkert fungera ändå.

No poo is da shit
  • mal

Pormoicheia skrev 2009-02-15 09:13:18 följande:

En vild gissning är ju att det tar bättre om håret är rent.Annars ligger det ju produkter "i vägen" för blekmedlet.Men det kan säkert fungera ändå.
    Ja så jag tänkte också. Men sen har jag även hört att håret inte ska vara nytvättat som om jag tvättar det nu måste jag vänta så länge
  • mal

linjes skrev 2009-02-15 09:14:30 följande:

Tvätta håret först
    Tror du eller vet du/har erfarenhet?
  • a mor

Jag vet att om man färgar håret så är det bättre om det är ganska smutsigt.

• mal

a mor skrev 2009-02-15 09:15:32 följande:

Jag vet att om man färgar håret så är det bättre om det är ganska smutsigt.
    Ja det jag också hört, men det kanske inte är samma när man bleker?
  • Pormoicheia

Men om du bara gör en lighttvätt med bara vatten då?

Då får du ju ett mellanting. Inte gnistrande rent men inte fullt av produkter heller...

*spekulerar vilt*

No poo is da shit
  • a mor

mal skrev 2009-02-15 09:18:22 följande:

Ja det jag också hört, men det kanske inte är samma när man bleker?
    Jag tror inte det gör något,men det brukar väl stå på förpackningen om man måste tvätta håret innan. Då är det väl enklast att göra så.
  • mal

Pormoicheia skrev 2009-02-15 09:20:31 följande:

Men om du bara gör en lighttvätt med bara vatten då?Då får du ju ett mellanting. Inte gnistrande rent men inte fullt av produkter heller...*spekulerar vilt*
    Ja det kanske vore nått. Kanske gör så!
  • mal

a mor skrev 2009-02-15 09:21:04 följande:

mal skrev 2009-02-15 09:18:22 följande:
    Jag tror inte det gör något,men det brukar väl stå på förpackningen om man måste tvätta håret innan. Då är det väl enklast att göra så.
    Ska kolla: Står att det inte ska vara vått bara.. Då borde jag ju kunna ha det nytvättat och torrt!
  • a mor

mal skrev 2009-02-15 09:22:37 följande:

Ska kolla: Står att det inte ska vara vått bara.. Då borde jag ju kunna ha det nytvättat och torrt!
    Jajjamen.
  • linjes

mal skrev 2009-02-15 09:15:02 följande:

linjes skrev 2009-02-15 09:14:30 följande:
    Tror du eller vet du/har erfarenhet?
    Tvätta håret i dag o gör slingorna i morgon,det brukar stå på att håret ska vara fritt från diverse hårprodukter
  • AstraTrillian

När man färgar eller bleker hos frissan gör de det alltid på håret som det är, med massa produkter i.

• gagge

Frisör här... och är det en blekning som vi ska göra så tvättar vi ALDRIG håret först, speciellt om man ska blekningen hela vägen ner i hårbotten. Då har man ett naturligt fettlager i hårbotten som gör att det inte svider så mkt som annars.

Men för resultatets skull spelar det ingen roll. (detta gäller blekning)

Mina älskade två prinsessor!
  • mal

gagge skrev 2009-02-15 11:45:33 följande:

Frisör här... och är det en blekning som vi ska göra så tvättar vi ALDRIG håret först, speciellt om man ska blekningen hela vägen ner i hårbotten. Då har man ett naturligt fettlager i hårbotten som gör att det inte svider så mkt som annars.Men för resultatets skull spelar det ingen roll. (detta gäller blekning)
    Tack för ditt svar! Ska slinga ikväll och hoppas på samma proffsiga resultat som hos frissan
Svar på tråden Bleka håret - måste håret vara fritt från hårprodukter?