Inlägg från: lillvilda |Visa alla inlägg
  • lillvilda

13 år och pappa!!

jag tycker att det är sorgligt att behöva bli pappa vid 13 års ålder. Även om jag ser mina barn som otroliga gåvor så tror jag inte det är fullt samma lycka när man är 13 år. Jag har svårt att tro att han verkligen kan se vad det kommer innebära att han blivit pappa och att de får ett normalt pappa- dotter förhållande.  Jag hoppas mina barn forfarande ska få vara just barn vid 13 år och slippa ta ansvar för en annan individ på det viset som det blir när man får barn. Det finns tid att bli föräldrar oxå, som sagt de kan vänta ca 10 år och fortfarande bli unga föräldrar.

♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
  • lillvilda
    Ninja05 skrev 2009-02-15 11:37:46 följande:
    Jo det är hemskt.. men tycker det värsta är mamman till barnet som alltså måste blivit gravid när Alfie var 12 !! Det är faktiskt lite varningstecken tycker jag!?? Iallafall låter det inte normalt...
    Ja det är skrämmande om det är som det står, den här flickan skulle nog behöva få stöd för sitt förhållningssätt till sex.Jag gissar att även hon verkar för ung å omogen för att förstå sitt beteende och konsekvenserna av det. Ja tror vi som föräldrar, samhället osv måste prata mer om vad det innebär att bli förälder, vad sex kan leda till osv. Jag läste att de gjort nån undersökning i storbritannien å  ungdomar trodde verkligen att man kunde inte bli gravid om man stod på en telefonkatalog osv här står det lite om det  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article29283.ab  

Då förstår man ju att sånt här kan hända. Mer sexualkunskap och mer prat om ämnet vore kanske inte dumt.
  • lillvilda

Usch jag blir så kluven när jag läser detta. På ett sätt vill jag tänka att de har valt att ha barnet å ska då får känna på hur det verkligen är att vara föräldrar. Samtidigt så känns det fel att hålla en så omogen 13 åring ansvarig för detta. Han skulle antagligen behöva vara barn många år till och troligen förstod han aldrig konsekvenserna av sin handling. Samtidigt som barnet behöver föräldrar tänker man att dte bästa för Alfie vore kanske att slippa ta det fulla ansvaret å få var barn i nått år till men det bästa för bebisen är ju att få ha en pappa. Vad gör man när det är barn som får barn?

• lillvilda

Det bästa vore kanske om nån av de äldre killarna som säger att de kan vara pappa är  pappa. En 16 åring har ju en större chans att fixa det.

Svar på tråden 13 år och pappa!!