• maica75

Vad har era barn under sina overall nu?

Vi bor i Småland och när det är så här kallt så har vår son under sin fleece overall:

- Långärmad body
    - 1 ulltröja
    - 1 kofta
    - ett par jeans
    - strumpor
    - mössa
    - halsduk

sen ligger han i vagnen med mjuklift.

Är det för mycket han har på sig?

• Svar på tråden Vad har era barn under sina overall nu?
  • Mrs Cykel

Idag när det är 4 minusgrader här så har min dotter:

* Body, byxor o strumpor
    * Stickad tröja
    * Sockor, vantar och mössa
    * Vindtät overall men den är inte tjockt fodrad
    * Åkpåse (inte tjockaste varianten)

• AlvaLovisa

Lager 1: strumpbyxor + body
    Lager 2: mjukisbyxor + stickad ylletröja + raggsockor
    Lager 3: overall med "fötter"
    Övrigt: halsduk, mössa, vantar.
    Hon är 9,5 mån och vi ska ut och åka pulka, hon sitter på en fårfäll.
    Har hört att man ska klä på barnet lika mycket som man har själv, det är tydligen vanligare med överhettning än nedkylning.

• Lorina

Vår dotter på 2 månader hade häromdagen när vi hade ca 8 minus på sig fleeceoverall & mössa, under hade hon långärmad body och ett par byxor och strumpor. Hon ligger i vagnen i en åkpåse, och vi har sufletten nerfälld. Hon var väääldigt varm när vi kom hem, endast kinderna var liite kalla och härligt röda.

5 barns mamma!!
  • SammysMamma

Min son ligger med endast en body+ byxor+strumpor+ vantar + mössa och en varm filt i liften .
    Hur man ska klä barnen är upp til var och en. För bebisar har ju olika kroppstempraturer precis som oss vuxna. Så känn efter hur varm/kall du tycker din bebis är när han kommer in.

testade overall på min son men han va sååå varm stackaren ..

• Stargirl

Tycker det låter jätte mycket.

Jag har haft en långäramde body, byxor + strumpor och ngn sorts socka/lammulls tossa + vinteroverall när de är små och ligger i vagnen när det är runt 0 grader eller ngn minusgrad. Är det riktigt kallt så hade jarg en extra kofta alt en fleece jacka.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • vittra

Jisses vad ni klär på era barn mycket... svettas dom inte under allt detta?!

• pojkens

vår kille har oftast bara en långärmad body och ett par byxor och strumpor, plus mössa i sin fodrade overall. sen ligger han under en filt i mjukliften. Först trodde jag had skulle vara kall men han är som en ångbastu när vi kommer in.

• PerG

Sonen har samma som "inne" ungefär. Body + byxor + strumpor. Sedan "tossor" och tumlösa vantar då. Det är en vindtät och varm overall.

• FiaiMalmö

Provade med vanliga kläder i overallen (ganska tjock) och så en åkpåse i hårdliften. Men oj, vad varm min nyfödda son blev! Helt stekhet. Nu har jag bara vanliga kläder och overall (plus mössa och halsduk). Åkpåsen hoppar jag över. Det verkar vara lagom.

• Bruden1

Min dotter på 8 månader ligger ute o sover nu, hon har babydress, strumpor fleeceoverall halskrage o mössa och så ligger hon i vinteråkpåse med en filt över oxå. Tror att det e lagom
    Minus 4 grader här på Öland.

Svar på tråden Vad har era barn under sina overall nu?