• Ablan

När tycker du att man är tillräckligt gammal för att börja ha sex?

Om du bortser ifrån när man blir byxmyndig, hur gammal tycker du att man borde vara för att börja ha sex?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tycker du att man är tillräckligt gammal för att börja ha sex?
  • ebben

satte på 16år.men det är så klart olika.
    Min 12åriga tjej tex-är INTE mogen för sex... o jag önskar att fler väntade till åtminstone 15års ålder-gärna mer...det är sån sexhets idag!!

• Von Ellsen

fruis skrev 2009-02-16 20:57:58 följande:

Spartacus skrev 2009-02-15 15:39:14 följande:
    Ska man ha den definitionen (och den har verkligen sina poänger) är det ju många vuxna som borde sluta ha sex omedelbart. Inlägg som "kan man bli gravid av avbrutet samlag?" förekommer ju hyfsat ofta på FL.
    Ja, de borde göra (sluta ha sex)
  • Cornellia

Det beror helt på vem man är. Jag hade sex när jag var 14 år, och det var precis lagom för mig, även om det kanske var i tidigaste laget. Men för nån annan skulle det kanske passa bättre med 16 eller 18.

• enlitenbitkaka

Svårt att säga, beror på person. Men 13 röstade jag. 12 känns åt helvete för tidigt men 13 ändå inom rimliga gränser.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • ninanen

Nä personen i fråga själv känner för det...

• Miracle Cats

Det är så olika, men kanske 18 för då räknas man som myndig och på väg ut i vuxenlivet.
    Annars när man är redo för att det kan bli oplanerade barn och att man inte är så naiv så man förväxlar sex med kärlek. Inte alltid det går hand i hand.

Time spent with cats is never wasted
  • hewa

Skulle nog säga runt 17-18 år, för då börjar man väl bli vuxen nog att inse att ens handlande kan ha konsekvenser = barn & sjukdomar. Själv var jag något yngre men i ärlighetens namn var jag väl inte riktigt mogen för sådana beslut redan då även om jag inte direkt gjorde något korkat heller.

• danitra

Helt individuellt. Snittet tror jag ligger på 15-18 men en del är redo tidigare och andra senare.

• 08Mommy

Ni som haft sex i ung ålder innan 15-16 års ålder, var killarna äldre än er? Där tycker jag går gränsen om man har sex med en kille som är äldre för de ska fan veta bättre men är det två 12 el 13 åringar som provar på det så kan man ju inte tycka att det är lika hemskt även ifall man skulle tycka att man borde vänta till åtminstone 15.

Svar på tråden När tycker du att man är tillräckligt gammal för att börja ha sex?