• Jojo77

Jag har inga intressen...

Allstå ingen direkt fritidssysselsättning (förutom självklart mitt barn, familj, vänner, hemmet).

Men har inget direkt eget intresse eller någon hobby. Läser inte något knappt eller sportar, gör inget direkt kreativt som syr eller måler eller så. Låter kanske tråkigt och jag skulle vilja ha något tidsfördriv ibland men det är inte så lätt att sitta och hitta på ett intresse. Ni som känner likadant (och ni andra med såklart). Kan vi inte inspiera varandra lite att komma igång med nåt!

• Svar på tråden Jag har inga intressen...
  • Alvi

Så känner jag oxå... Jag läser visserligen mycket och gärna, men det "räknas" inte som hobby tycker jag....

Har aldrig haft något riktigt intresse....

• Nattsaga

Har inget jag heller direkt, förutom min dator, kan man väll iofs. säga är ett intresse

• Karpet

Jag har länge tänkt att jag inte har några intressen efter som jag inte sportar eller samlar på något. Fast när jag tänker efter så tycker jag ju om att läsa böcker, promenera, sy och hitta på nya maträtter samt läsa kokböcker. Något annat som jag älskar att göra är att dagdrömma men det är kanske inget man ska ta upp som intresse om man t ex är på anställningsintervju.

Jag tycker nog även att vara med familjen och vänner kan vara ett fritidsintresse.

• ladyhawk

Brukar du få hem Medborgarskolans, ABF:s m fleras broschyrer om kurser och studiecirklar? Kanske kan du hitta något där? Svenska Turistföreningen har också flera intressanta kurser. Kolla på deras hemsida.

• HellaD

Jag har inte heller några intressen =( Vet hur det är.

Jag är dessutom nyinflyttad så jag har ingen att umgås med
    (förrutom med min kille och min son)

Det är jättetråkigt.. Sitter mest inne eller går till affären.

• MrsHawkins

Jag har inte heller några hobbies. Måste man ha det?

Jag har inte hittat nåt som är kul nog för att hålla på med jämt.

• Jojo77

Man måste inte ha det såklart men jag känner att jag skulle vilja ha något "eget" och inte bara ägna mig åt hem och familj när jag är ledig.

Gör ju självklart något annat än städar och sköter barn......

• mika78

Jag har inte heller några direkta intressen/hobbies men ska pröva på det här med scrapbooking....vi får väl se hur det går. Är det nån annan här som håller på med sånt så tar jag mer än gärna emot tips och ideér. Sen är tanken att jag ska köra i gång och träna men hur roligt är det att träna själv då ? inget roligt alls...../ Marika

• Jojo77

Det är så i mitt fall att sambon har massor av intressen, dator, golf, fiske fotboll mm som han håller på med. Man känner sig tråkig och ensam ibland när man inte har något att göra då.

Svar på tråden Jag har inga intressen...