• Diamant78

Pizzasallad recept??

Jag har fått sånt enormt sug efter pizzasallad. Kan köpa pizza bara för pizzasalladens skull liksom .. Tänkte att det är dax att fixa egen men av de två recept jag har är det inget som är så där supergott.
    Är det någon som har smarrigt recept på Pizzasallad??

• Svar på tråden Pizzasallad recept??
  • Dodis

Jag brukar ha i

Vitkål
    Oliv el Rapsolja
    Äppelcidervinäger
    Vitlökspeppar
    Salt
    Oregano

• Rigmor Mortis

Den här tråden fick mig att köpa ett kålhuvud, göra pizzasallad på hälften och cole slaw på andra hälften

• EJKB

Det blir en favorit för mig oxå

• Diamant78

Härligt med så många recept!!

Jag ska handla idag och köpa på mig en ett STORT vitkålshuvud

Är så j**la sugen just nu på en god pizzasallad, kommer absolut att finnas med på lunchen och på middagsbordet idag och säkert resten av veckan
    Jag ska testa recepten som jag nu har fått. Om det finns fler som har testat så återkom med smakupplevelsen

Längtar till lunchen......

Tack alla som svarat!!

• kurteva

Denna vitkåls sallad är supergod!

1/2 vitkålshuvud
    1 röd paprika
    1 morot
    1/2 purjolök

strimla allt och lägg i en skål

Dressing:
    0,75 dl äppelcidervinäger
    1 dl olja
    1/2 dl socker
    grovmalen svartpeppar

Blanda ihop dressingen och hetta upp i kastrull.
    Häll dressingen över salladen, täck över och låt stå till nästa dag.

Smakar som bäst efter 2-3 dagar!!!

• deza

en bra o enkel pizza sallad ja brukar göra, har tyvärr inge riktiga mått men kör på känn o smaka av.

riv/hyvla el skär kål, tillsätt olja o vitvinsvinäger o sen italiensk salladskrydda,( rätt mycke, får gärna överdoseras, haha) ev salt o peppar men inget tvång, blir så jäkla gott, o alla bjudit det på älskar den!!

lycka till!

• millers

haha va kul med så många pizzasallad-lovers! :)
    när jag var runt vecka 14-15 var jag HELT galen i det, nu har det lugnat sig.. men med den här förbaskade tråden så vart jag ju sugen igen.. och coleslaw... mmmm.. :P

• nomana

Finstrimlad vitkål, vitvinsvinäger och äppelcidervinäger, olja (typ raps, eller någon annan som inte smakar så mycket), ganska mycket salt, timjan, oregano (mer än timjan) och riktigt mycket svartpeppar. Blanda alla ingredienser utom oljan, krama hårt så att kålen mjuknar lite och låt stå och dra litegrann så att örtkryddorna mjuknar. Häll sist i oljan och låt stå så länge som möjligt innan ni äter upp allt på en gång!

• Bebs74

Måste ha detta ikväll!!!

Ett annat tips är att göra en vanlig grönsallad (sallad, tomat,gurka, majs, rödlök etc) och sedan hälla över en dressing gjord på olja, vitvinsvinäger och italiensk salladskrydda.

Det blir jättegott och fräscht och jag får mitt vinägerbehov (?) tillgodosett. Salladen ska dock ätas samma dag, annars blir den vattnig.

Svar på tråden Pizzasallad recept??