• antagligen

Någon härinne som sköljer näsan? Vad för slags salt använder du?

Har köpt en nässköljare, men vad ska jag använda för salt för att göra saltlösning? I vanligt bordssalt finns ju tex klumpförebyggande medel som man ju inte vill skölja med prcis. Nån som vet som kan tipsa?

• Svar på tråden Någon härinne som sköljer näsan? Vad för slags salt använder du?
  • pickaboo

jag anv'nder vanligt bordssalt... Har aldrig tänkt att man inte ska använda det..

• NochA

Tyvärr så har jag inget svar på din fråga. Jag undrar bara vart du har köpt nässköljaren?

• lillsmulan

Jag använder vanligt bordssalt.

• Jesster

Jag använder helt vanligt salt - Jozo med jod.

Den som söker han finner - www.google.se
  • antagligen

Sköljsprutan kommer från apoteket. Jag har nu köpt Maldon saltflingor att skölja med. Innehåller enbart salt, inget annat. Tyckte det kliade lite när jag provade vanligt jozo ...

• Labonina

varför vill man skölja näsan? hjälper det verkligen på lång sikt?

• antagligen

Har problem med återkommande förkylningar och snorighet som aldrig riktigt går över. Sköljning är ett sätt att hjälpa kroppen bli av med lite junk, typ.

• Labonina

jag har också varit snuvig i två månader nu, rekommenderar ni sköljning, ni som vet?
    Använder en nässpry med havssalt, men vet inte riktigt om jag tycker att det gör någon skillnad.

• antagligen

Ja, det rekommenderar jag definititvt. Det känns som att det hjälpen. Man får ut mycket som inte kommer ut genom vanlig snytning ...

Svar på tråden Någon härinne som sköljer näsan? Vad för slags salt använder du?