Anonym (Bi-Light) skrev 2009-02-16 10:45:54 följande:
Jag har funderat i många år från och till på min egen läggning och nu äntligen har jag kommit på att jag tillhör kategorin bisexuell "light". Dvs jag attraheras och tänder på kvinnor och har dom gärna i sängen, men jag skulle inte vilja leva tillsammans med en kvinna. För mig är det två helt olika saker och för mig går detta inte ihop. Och det har ingenting med förbud, tabun eller fördomar att göra. Det är helt enkelt så jag känner och det är helt okej att tycka och känna så.När jag kom fram till detta lyftes en sten från mitt hjärta eftersom jag alltid gått på myten att är man bisexuell ska man hitta en flickvän, flytta ihop och leva lyckliga alla dagar... Men det är inte jag. Jag funkar inte så.Och nu har jag kommit fram till att det är helt okej att "bara" vilja ha en sexuell relation utan att skämmas.Jag är gift med en man och har barn men vill gärna träffa en kvinna/tjej för trevliga stunder tillsammans.
vilken bra beskrivning... kunde inte ha berätta de bättre...
jag har samma levande syn som dig och är 23 år med 2 underbara pojkar, min kille visste om min lilla läggning lr va man ska säga Bi-light kanske??! när vi träffades... han har inget emot att jag träffar en tjej ibland om han får va med någon gång imellan...
hade aldirg klarat mig utan vaken en kivinna lr man!!
Tycker många säkert e helt sjukt men de fungerar bra för oss...
hur fungerar de för dig?? e du öppen med din kille om detta??