• Eme800

mer illamående i v.10-11?

Jag undrar om det är någon mer som fått ökat illamående i v.10 eller 11? Jag har mått lite illa ibland under graviditeten, absolut inte kräkts eller så dock. Men nu i v.10-11 har jag börjat må mycket mer illa, jag har varit hungrig hela grav och nu är det värre...känner mig sjösjuk och har en känsla av en full mage...är det någon som haft något likande eller bör ja vara orolig?

• Svar på tråden mer illamående i v.10-11?
  • Sessilou

Samma här. Hade bara mått lite småilla ibland innan, men i v 9 tog det fart och v 10-11 var skitjobbiga. Idag gick jag in i v 11+0 och mår lite bättre.

There is no spoon=)
  • Eme800

Sessilou, skönt att veta att jag inte är ensam, mår lite mindre illa nu också, gick in i v 12 idag...mår mest illa på kvällarna...hoppas vi båda mår bättre snart :)

• mantaray

samma här... jag har precis gått in i vecka 10 och illamåendet har eskalerat jättemycket senaste veckan... har mått illa sedan dag 1 men senaste veckan har jag spytt lite då och då... är livrädd för att detta ska stanna kvar i flera månader

det påverkar jobbet ju... usch, vet inte vad jag ska göra

• Knoza

Jag är i vecka 11+3 och illamåendet gör mig klen. Känner av det till och från hela dagar, men från eftermiddagen och tills jag somnar är det inte skoj. Vad gör ni åt det? Jag hoppas på att det går över snart. Har inte mått såhär de andra graviditeterna. Kanske är en tjej?!?

• Killarna Larsson

Samma här.. började må illa i vecka 8 ända fram till vecka 15.. MYCKET illamående... För någon dag sen har det avtagit, så jag hoppas innerligt attd et nu är borta, men man vet aldrig... som sagt va... usch för detta illamåeende..

Världens stoltaste morsa ! ! !
  • Katten2

Knoza - jag känner igen mig precis!!! Klyschan man alltid hört om är ju det här med morgonillamående, men jag mår mest illa från eftermiddagen och fram till jag ska sova! Är det normalt? Det pratas aldrig om det!

• Eme800

Katten2 jag har precis samma grej, mådde dock värst under 1 vecka, kände mig åksjuk...men det var på kvällarna det var värst, jag är dock en sådan person som aldrig kräks typ inte ens när jag får maginfluensa så jag har inte kräkts en enda gång. Men jag äter kall mat, mackor, yogurt med Start, gurkstavar etc. Matos och varmmat luktar mer och kan skapa mer illamående. Lycka till, håller tummarna för att ert illamående går över snarast.

• Knoza

Jag funderar på att skaffa något från apoteket. Jag vill kunna äta middag och tycka att det är gott! Jag hoppas på att det ger med sig snart.

• Katten2

Kan man skaffa något på apoteket??? Vore ju toppen, har dock inte hört att det ska finnas något sådant...

• Emlak

Jag mår oxå illa, har börjat i vecka 7 och känns inte bra att veta att man ska må så här i minst 5 veckor till
    Kvällar är verkligen värst, har tagit åksjuketablett och åksjukeband om händerna från apotekte men på kvällarna hjälper ingenting.. bara att somna

dagarna och jobbet går bra men ser inte fram emot att må sämre än vad jag gör nu... Har inte spytt än och är rädd för att göra det men många mår bättre just efter dom spytt men huvva...

Svar på tråden mer illamående i v.10-11?