Inlägg från: godishjärtat |Visa alla inlägg
  • godishjärtat

Eksjöhus

Vi ska troligtvis bygga hus med eksjöhus,(junibacken eller lönneberga) dvs de ska bygga hus till oss, är det någon som har erfarenheter från dem, gärna i uppsala -knivsta trakten. För-nackdelar med just deras hus.Känns som vi har tänkt på allt, men det är ju så många som blir lurade när de bygger hus.

• Svar på tråden Eksjöhus
  • godishjärtat

trevligt att höra

• godishjärtat

vårt kommer att kosta ca 4,2 mkr, med en del tillval, kamin, rostfria vitvaror mm. tomten kostar ca 1 mkr. så för själva huset 3,2mkr. dyrt, men det känns som det är bra kvalitet på allt.

• godishjärtat

Troligvis kommer vi välja Lönneberga (4,2mkr)men då ingår bergvärme i det också kanske jag ska tillägg. Huset utan tillval kostar ca 2 745000 kr.Vi har ju byggare som ska bygga det hela, men om man bara köper huset och fixar byggare går det kanske att få billigare.

• godishjärtat

Jag tycker att standarden är bra, ekparkett alla torra utrymmen, klinkers och kakel i våtutrymmen. Massiv ektrappa, Okej vitvaror, men allt i vitt. Vita hth kök med stänger på luckorna, laminatbänkskiva(ska vi byta) Massiva träinnedörrar,Känns som det är modernt med val av hantag, tvättställ, kranar osv..Man får alla vitvaror,kyl, frys,inbyggnadsugn,micro,spishäll, torktummlare, tvättmaskin.mm. Jag gillar att det inte är plastmattor och fula kranar

Svar på tråden Eksjöhus