• mammatillmiranda

husknep mot bihåleinflammation?

Har fått bihåleinflammation (igen) och undrar nu vad man kan göra för att bli av med det utan att ta massa mediciner?

tacksam för tips...

Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • Svar på tråden husknep mot bihåleinflammation?
  • lia76

Koka upp vatten med kryddnejlikor (bakteriedödande, innehåller eugenol
    Låt stå och dra en stund och placera kastrullen på bord, böj dej över kastrullen & en handduk över alltihop. Sitt & andas in ångorna en bra stund. Akta så att ni inte skållar er (kan vara onödigt varmt...)! Upprepa om det behövs...
    Förutom nejlika lär ju t.ex. ingefära vara bakteriedödande, så det kankse går bra med det oxå..
    Duscha efteråt... (lukten sitter i ansikte & hår).

Detta är ju som om man skulle koka upp vatten och ha vicks i.
    Men ha i kryddor istället

• Lizard

testa att skölja näsan med hjälp av en nässköjlningskanna 8finns hos hälsokosten), det drar ut en del elende och funkade bra för mig

• Solskensmor

Stå framåtstupa och droppa in näsdroppar, då rinner de inte bakåt halsen utan inåt bihålorna och trycket släpper.

• Atamon

Varför vill du inte ta mediciner? du skriver att du har haft bihåleinflammation tidigare, har du medicinerat då och det inte har hjälpt eller?

• mammatillmiranda

Tack för era svar! Ska försöka få bukt md detta nu...

Jag har varit sjuk nästan konstant i allt från lunginflammation till magsjuka i snart 1 ½ år. Det har blivit många antibiotikakurer, och jag är rädd att min kropp ska bli immun. Därför vill jag gärna försöka bli av med detta utan piller om det är möjligt...

Atamon skrev 2009-02-16 10:44:49 följande:
    Varför vill du inte ta mediciner? du skriver att du har haft bihåleinflammation tidigare, har du medicinerat då och det inte har hjälpt eller?
    Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • Tusentand

Hej, jag får bihåleinflammation efter varje förkylning så jag har provat en hel del sätt. Det enda som jag vet hjälpt mig av alla knep som finns är faktiskt bara att dricka mycket och göra det redan i förkylningsstadiet, då tunnas slemmet och snoret ut och blir aldrig så där tjockt så det täppet till bihålorna. Men det går givetvis att göra även när man redan har det. Så drick, drick, drick är mitt tips. Hoppas det går över, vet hur jobbigt det är.

• Tigerunge

Jag fick cortisonspray när jag hade bihåleinflammation för några veckor sen(för jag ville inte heller ha piller)

Svar på tråden husknep mot bihåleinflammation?