• Anonym

FAN! Hur tusan gör jag nu??

Jag ska ha barn (inte gravid än) med en kille som vi kan kalla Örjan. Örjan har haft sex med Tomas vilket jag visste men tydligen har Tomas kondylom. Skippa Örjan? Rädslan för sjukdomar är stor.

• Svar på tråden FAN! Hur tusan gör jag nu??
  • korven72

om man lever i ett öppet förhållande är det väl alltid en risk för oönskade könssjukdomar?

• Anonym

kör man oskyddat sex oavsett läggning får man alltid riskera att få könssjukdomar.

Kondylom bryter dock inte ut på en gång - det kan ta flera år innan det visar sig att man blivit smittad.

Bäst är om ni båda testar er och utgår sen ifrån testreslutatet.

Kanske också fundera på om det är värt att ha sexuella kontakter brevid i ert förhållande.

• Ilonasmamma

se till o testa er. Är ni "rena" från sjukdomar är det väl bara att se till att hålla det så

alltså kondom med sex med andra och sen oskyddat om ni ska ha sex eller "bara" skaffa barn ihop..det framgår inte om TS och Örjan har ett förhållande eller om de bara ska skaffa barn ihop

• Anonym

Alltihop låter väldigt konstigt. "Skippa örjan?" Ska ni bara skaffa barn ihop kan ni väl inseminera, då borde väl ingen smitta överföras. Är ni ihop men har ett öppet förhållande låter det hjärtlöst att göra slut pga kondylom.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-16 15:07:20 följande:
    Alltihop låter väldigt konstigt. "Skippa örjan?" Ska ni bara skaffa barn ihop kan ni väl inseminera, då borde väl ingen smitta överföras. Är ni ihop men har ett öppet förhållande låter det hjärtlöst att göra slut pga kondylom.
    Får bli inseminering. Jag ska iväg och kolla sjukdomar i veckan. Har fått tid.
Svar på tråden FAN! Hur tusan gör jag nu??