• JoKo

    Nodejornas syskontråd 2

    Så där då.

    Nu finns det några bilder på HANNA i mapparna "Hanna" o "Systrarna".
    Namnet blev bestämt först igår...

    Livet flyter som sagt på fint här hemma. Emma är tokstolt o blir alldeles ställd o nästan arg när vi frågar henne om hon tycker att vi ska lämna tillbaka Hanna till sjukhuset Härom morgonen kom hon in o klappade Hanna o sa "min lilla ängel, jag älskar dig"  Då svämmar mamma-hjärtat över o jag tokgrinar en stund...
    Och sånt säger hon helt spontant flera gången om dagen så det känns jätteskönt att hon säger/känner utan att någon frågar henne vad hon tycker om bebisen.
     
    Ingen svartsjuka har visat sig ännu, men så har det ju bara gått 8dagar

    Hanna sover jättebra på nätterna, hon vaknar endast för att käka med drygt 4 timmars mellanrum. Ligg-ammar så jag slumrar ju samtidigt vilket är toppen - där är en stoooor skillnad mot förra gången!!!
    Däremot så sover hon helst nääääära mig så jag sover inte så där jättebra

    Jahaja, nu är det visst tuttning igen

    Trollet - vi kommer inte skaffa syskonvagn! Emma klarar sig fint med att promenera o så småningom ståbräda. Hanna får sitta i sele om Emma inte orkar...

  • JoKo

    Bebis - ja, du anar inte vad ledsen jag blev över att jag helt plötsligt tycker att Emma är jättetung att bära o är så stor i kroppen. Hennes små pyttiga händer är numera nästan lika stora som mina o det känns jättejobbigt!
    Min lilla lilla Emsa är tok-stor fast ändå inte...O större kommer hon (o Hanna!!) bara att bli Gråter


    Emma tycker förresten att jag är lite jobbig som vill krama o pussa på henne varje chans jag får, tror det är någon mekanism i min hjärna som försöker få henne att inte sluta älska mig/jag henne för att jag har Hanna i knät "jämt".
    "mamma, sluta! Inte pussa mig mamma" suckar hon o puttar bort mig 

  • JoKo
    Den senaste listan:

    Gravida med BF:

    25/3 -- pelagonia -- (Viktor jan -07)
    30/5 -- Rufs -- (Alve dec -06)
    ? -- Hellgren -- (Alicia nov -06)
    3/8 -- Trollet -- (Noel dec -06)
    Typ 22/8 Skruttan -- (Axel jan -07)

    Pökar på det/väntar på :

    bara hemligt folk

    Planerar syskon till längre fram:

    2008 -- Carro -- jan-09 (befruktade ägg finns i frysen) -- (Sam nov-06)
    2009 -- Biltokig1 -- BF till hösten 2009 -- (Monz nov -06) 
    2009-2010 -- Smirre -- Siktar på att bli gravid så snart vi vet... -- (Anton dec -06)
    2009 -- Charmen -- BF till hösten -09 -- (Tyra jan -07)
    2010 -- Cooki -- BF till våren -10 -- (Noah dec -06)
    20?? -- Krodan -- Vill inte sätta år på det roliga -- (Angelina -05 och Athena dec -06)
    20?? -- Nimma -- vet ej när och om -- (Lea -06)
    20?? -- Myran Frisk -- (Karl nov -06)
    20?? -- Miniminou -- (Isak dec -06)

    Tvärnöjd med den/de jag har:

    Hilla -- (Leo okt-04 & Nellie jan-07)

     Utploppade bäsar:

    6/7 -- Svag -- (Sid jul -08, Iina dec -06)
    7/7 -- Jesster -- (Willa jul -08, Elliot dec -06)
    30/7 -- Leyhla -- (Zakariya jul -08, Anissa, dec -06)
    22/8 -- Majlo -- (August aug -08, Alva nov -06)
    28/8 -- VIP -- (Alice aug -08, Vilma dec -06)
    9/9 -- Winnertaco -- (Ludvig sep -08, Johanna dec -06) 
    10/9 -- Nina Kanin -- (Arvid sep -08, Ivar dec -06)
    19/9 -- Petraplutt -- (Benjamin sep -08, Freja, nov-06)
    13/12 -- Meria -- (Isak dec -08, Loke dec -06)
    18/2 -- JoKo -- (Hanna feb -09, Emma dec-06)
  • JoKo
    Skruttan - Tack O vad härligt att det går framåt för dig/er med. Eller ja, du hajjar

    Rufs - Vad roligt att hon lät er se henne till slut.

    Pela - skönt att det känns bra med svärmor/Viktor. Får se om det startar snart då

    Här hemma växer Hanna i raketfart. På 2veckor hade hon gått upp 600g vilket enligt BVC-tanten är ganska mycket{#lang_emotions_dreamer} (men bra )

    Vi har pratat lite löst om hurvida det blir fler barn eller ej, o M vill just nu inte ha några. Han vill att det ska vara "vi" nu (läs: ett befintligt sexliv).
    Jag börjar gråta bara jag tänker tanken att jag inte ska få vara gravid o kläcka ut nån mer

    Men jag vet att både han o jag kan ändra oss, o jag får väl se till att ställa upp o snitsa till det lite i sänghalmen bara så har jag honom där jag vill sen...

    Hanna fiser förresten högre än någon av oss, det är helt otroligt vad den pyttelilla rumpan kan åstadkomma 
  • JoKo

    Hanna har troligen en (än så länge) släng av kolik{#lang_emotions_cry} Vad gör man då?
    2kvällar i rad har hon varit ledsen/gnällig/kinkig - inte panikgråtit! - mellan typ 20-22 o det enda som hjälper är att bära runt på henne o "gunga". Hon är inte ledsen hela tiden, o vill gärna tutta men när hon gör det skriker hon efter en stund så därför misstänker jag kolik/magknip.


     


    Eftersom det bara är två kvällar än så kanske det bara är en tillfällighet, men jag vill vara beredd med tips/kunskap om det fortsätter...

  • JoKo

    Tack käraste kompisar, er kan man lita på {#lang_emotions_heart}
    Ska man konsultera BVC innan man testar Minifom eller gör man det på eget bevåg så att säga?
    Ska även testa att dra ner på mjölken för egen del, för idag har hon "krampat" i magen o varit ledsen under amningen (dagtid) o fisit som en hel björn. Haft svårt att komma till ro lilla skruttan...

    Annars har jag ju glömt tala om att hon vid 5-6 olika tillfällen har rullat från rygg till sidan. Första gången var i typ...tisdags förra veckan, alltså inte ens 2veckor gammal.
    Käre nån, vad säger man? En till raketunge kanske???


    Ska slänga in fler bilder på henne lite senare ikväll, har fått till några där hon är vaken

  • JoKo

    Igår hade hon inget "utbrott" på kvällen, så vi avvaktar lite till...Kan ju som sagt ha varit en tillfällighet att det hände två kvällar i rad

    Jag känner henne ju inte riktigt ännu heller, så hon kan ju ha varit övertrött eller nåt oxå i måndags. För på tisdagkvällen var hon gasig o hade ont.

    Är iaf vääääldigt glad att det inte kom igår *peppar peppar*

  • JoKo
    Meria - Så söt han är Fast jag tycker inte att Loke o Isak är så där jättelika längre
    Pela - Spännande!

    Idag har vi varit på BVC. Min skrutta är nu ca 56cm o väger 4540g. Hon växer så det knakar Jämför man med Emma som hade de här måtten när hon var en vecka så är Hanna suuuuuper liten, men enligt kurvan är hon stor

    Nu måste jag väcka Emma ser jag - är själv ikväll o vill inte ha en monsternattning 
  • JoKo
    Härligt Bilen

    Jaa, jag kan ju definitvit absolut garantera till 100% att det INTE blir en decemberbebbe för oss. I år
    Micke blir nog glad om han får ligga en enda gång innan året är slut *haha*

    Är Pela på G nu tror ni? Det väl BF idag va?
  • JoKo
    Kanin - Åååååh gudars så söt han är!! Eller, förlåt - snygg Han är inte så lik Ivar tycker jag...

    Skruttan - LYCKA TILL imorgon

    Här hemma har vi en Hanna som vi varje kväll kämpar med att få att somna. det är helt sinnessjukt - bebisen vägrar att somna!! Hon håller sig vaken från 14.30-21. Hon slumrar till nån kvart då o då, men sen är det ren viljestyrka{#lang_emotions_yell} Hon är så förbaskat trött att hon blir less på sig själv o gnäller som en galning. Tuttar hon blir hon förbannad för att det kommer mat
    Är så himla glad över att det inte var/är magen som strular för henne, men att hon blir övertrött är tamej17 ingen lek det heller...
  • JoKo
    Skruttan - åååh, grattis till lillebroren

    Jesster - Jag håller med om att hon inte är så lik Elliot. Men hon är väldigt söt, ser verkligen "flickig" ut i dragen. Näpen kanske man säger?*haha*
  • JoKo
    Nina Äsch, ligg lite så blir Meria glad!

    Jesster - Jaa, det syns ju onekligen att de är syskon.
  • JoKo
    Meria - Jag skulle köpa en flaska vin igår tänkte jag. För avslappningens skull när vi ska få till det. Sen började Hanna skrika i vagnen o det är ju dömt att det blir barn 1:a ligget nu när vi ska vänta ett par år så jag skjuter på "debuten" ett tag till.
    Även om jag inte prickade lika bra som ni så är jag ju bara 2månader fel med Hanna...
  • JoKo
    Pela - Stort grattis!! Vilken stor kille - han slog minsann både emma o hanna med hästlängder
    GRATTIS igen!!
  • JoKo
    Meria - Min BVC tant säger att om jag får svamp på tuttarna måste vi ha medicin. Hanna har ganska mycket på tungan fortfarande, men inte så hon störs i nuläget. Jag tycker dock att hennes har spritt sig över ett lite större område nu så jag ska be på läkaren att pensla sånt lila grejs på 2månaders kollen på onsdag.
    Lider med dig även fast jag inte vet hur det känns
  • JoKo

    Fiiiiin mage du har skruttan! O porriga underkläder - här var det endast bomullstrosor som gällde (gäller )

  • JoKo
    Pela - Stora killen De är inte så lika till utseendet va? Viktor o Theodor alltså? fina båda två iaf!

    Hanna är 12v imorgon {#lang_emotions_cool} Hon rullar runt som en galning o fick en sån IKEA matstol häromdagen. Hon sitter suuuperstadigt däri o skulle väl helst sitta där hela tiden om hon fick
    Hon är väl ca 63 lång o borde väga runt 6600g nu. Det visar sig på tisdag- då är det sprutdags

    På tisdag ska jag förresten stoppa in en kopparsprial. Ska testa o se hur det känns, BM kom fram till att det nog är det bästa för mig om jag inte vill riskera att slarva med kådisen ===> flera barn ganska snart
    Hon gillade inte riktigt min idé om total avhållsamhet. Hon o Micke alltså...KÅTBOCKAR!!!
Svar på tråden Nodejornas syskontråd 2