• AdriansMum

protein i urinet?

vad e det?
    är d äggvita i urinet el? äre farligt?

• Svar på tråden protein i urinet?
  • Kakan Mascha

Nefros heter det när barn i förskoleåldern får äggvita eller protein i urinen. Njursjukdom, njurarna arbetar fel.
    Japp det är farligt, barnet måste få behandling med cortison.
    Min brorsdotter är sjuk nu nämligen...

• flingflong

Nej, det är inget farligt. Många gravida har det och det går över efter bebisen är ute. Är en jäkla skillnad på att ha det som barn än som gravid så det är onödigt att skrämmas i onödan.

Livet tar oväntade vägar lite då och då, bäst att hänga med i svängarna
  • AdriansMum
    Svar på #2
    bleb livrädd nu ju...oki tack för ditt svar...äör gravid nämlingen och inte mitt barn som har d...oki så d e ingen fara att ja har d?
  • Kakan Mascha

Oj då, är det DU själv som har det?!
    Jag är så inne i att min brorsdotter är sjuk att jag fattade som att ditt barn hade det!

Hoppas att det förstod det iom att jag skrev att det handlade om barn i förskoleåldern...

• AdriansMum
    Svar på #4
    oki oki ingen fara
  • Pelargonen

Kan vara farligt men behöver inte vara det. Kommer det flytning i testet kan det vara missvisande t.ex.

• Miniigirl

När jag var på inskrivningen hade jag protein i urinet. Bm sa att när man är gravid kan det lätt läcka ut i urinet.
    Dom har då aldrig kollat igen om jag har det, så jag antar att det inte är något farligt iafall:)

• elvinaOstefan

Jag hade lite äggvita i urinet under graviditeten. Dom sa att det inte va något farligt, det kan man få om man ha infektion i kropppen som förkylning dyl. Några veckor senare fick jag infalation i njurledarna- det gjorde ont ><

Devin, det finaste vi har ♥
  • AdriansMum

hm oki,hon trodde ja kunde ha en urinvägsinfektion och kolla urinet igen förra onsdagen...nä ingen flytning kom med....har hört d var första tecknet på havnadskapsförgiftining..är i v 30

• Pelargonen

AdriansMum skrev 2009-02-16 21:28:07 följande:

hm oki,hon trodde ja kunde ha en urinvägsinfektion och kolla urinet igen förra onsdagen...nä ingen flytning kom med....har hört d var första tecknet på havnadskapsförgiftining..är i v 30
    Ja, det kan vara farligt. Annars hade de ju inte kollat det. Tog hon inga fler prover då?
  • AdriansMum
    Svar på #11
    jo men har inte fått nått svar än...
  • jentho

Kan vara början på havandeskapsförgiftning, så hade jag förra grav.
    Men då ska blodtrycket vara förhöjt oxå!
    Då hade jag mellan +1 och +2 i äggvita och 150/100

Denna grav har jag +1 i äggvita men blodtrycket är bra (128/75), så det ska inte vara nån fara säger bm.
    Har/ är förkyld nu så det kanske kan inverka!

• AdriansMum
    Svar på #13
    oki blodtrycket mitt var bra o ja hade plus 1
Svar på tråden protein i urinet?