protein i urinet?
vad e det?
är d äggvita i urinet el? äre farligt?
vad e det?
är d äggvita i urinet el? äre farligt?
Nefros heter det när barn i förskoleåldern får äggvita eller protein i urinen. Njursjukdom, njurarna arbetar fel.
Japp det är farligt, barnet måste få behandling med cortison.
Min brorsdotter är sjuk nu nämligen...
Nej, det är inget farligt. Många gravida har det och det går över efter bebisen är ute. Är en jäkla skillnad på att ha det som barn än som gravid så det är onödigt att skrämmas i onödan.
Oj då, är det DU själv som har det?!
Jag är så inne i att min brorsdotter är sjuk att jag fattade som att ditt barn hade det!
Hoppas att det förstod det iom att jag skrev att det handlade om barn i förskoleåldern...
Kan vara farligt men behöver inte vara det. Kommer det flytning i testet kan det vara missvisande t.ex.
När jag var på inskrivningen hade jag protein i urinet. Bm sa att när man är gravid kan det lätt läcka ut i urinet.
Dom har då aldrig kollat igen om jag har det, så jag antar att det inte är något farligt iafall:)
Bra!
Jag hade lite äggvita i urinet under graviditeten. Dom sa att det inte va något farligt, det kan man få om man ha infektion i kropppen som förkylning dyl. Några veckor senare fick jag infalation i njurledarna- det gjorde ont ><
hm oki,hon trodde ja kunde ha en urinvägsinfektion och kolla urinet igen förra onsdagen...nä ingen flytning kom med....har hört d var första tecknet på havnadskapsförgiftining..är i v 30
AdriansMum skrev 2009-02-16 21:28:07 följande:
Kan vara början på havandeskapsförgiftning, så hade jag förra grav.
Men då ska blodtrycket vara förhöjt oxå!
Då hade jag mellan +1 och +2 i äggvita och 150/100
Denna grav har jag +1 i äggvita men blodtrycket är bra (128/75), så det ska inte vara nån fara säger bm.
Har/ är förkyld nu så det kanske kan inverka!