Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Dompans mamma

Devon Rex

Vi ska skaffa katt! och inte vilken katt som hällst, utan en Devon Rex!! är så lycklig att sambon änligen gick med på detta.
    Här är hon: www.blocket.se/vi/19739096.htm

Ja, det är ingen ungkatt, men kunde inte motstå henne! Det sa bara klick. :)
    Ni som har en Devon Rex i ert hem, vill ni dela med er lite om hur det är? Sitter bara å väntar på att alla saker jag beställt ska komma så vi kan åka å hämta henne!
    Den som väntar på något gott... Suck

• Svar på tråden Devon Rex
  • skorpionen80

Vad kul med en Devon, tycker de är jättesöta!! Det finns en tråd som du kan vara intressad av om du inte redan läst den:
    www.familjeliv.se/Forum-5-82/m41412111.html

Sen så måste jag bara säga - Blev väldigt förvånad över att en uppfödare inte vet att man kastrerar honor!

• Dompans mamma

Hej, ja dem är jätte söta :)
    Han jag köper katten ifrån är inte uppfödare. Han säljer alla sina katter för att han flyttat till en mindre lägenhet. Jag får henne billigare då vi kastrerar henne. Han har ingen bil och därför svårt att ta sig till vetrinären. Därför har han inte kastrerat henne. Att vi gör det var lixom kravet på att vi skulle få henne. och jag tycker att två kular räcker, så nu ska hon bara få leva livet :)

Ska kika på länken!

• skorpionen80

Ja, vad härligt! Hon är supersöt!

Inte konstigt att han inte kastrerat henne, tyckte det konstiga var att han skrev sterilisera istället för kastrera.

• Dompans mamma

Hahahaha, oki! hehe, det tänkte jag inte på!
    lite rätt blir det ju i alla fall. Hon blir ju steril ;P

Ja, det ska bli sååå kul! Kan knappt bärga mig!

• Havanna82

Grattis till en jättefin Devon!

Men att han inte är uppfödare stämmer väl inte? Han har ju haft flera kullar och jag tror faktiskt även han har stamnamn hos Sverak *funderar*

Hur som helst är det en jättefin Devon! Har ni funderat att ställa ut henne någongång?

• Dompans mamma

Jo, han har stamnamn hos Sverak. det borde alla ha, då vet man att katten tex inte är en "smuggelhund" som det heter.
    Jo, Alva har fått två kullar. Men är han uppfödare då? Är man inte uppfödare när man föder upp en massa katter till försäljning? Och inte bara två kullar på sex år?
    ja, hon är jätte fin!!
    Vet inte. Jag har inte själv ställt ut något djur förut. Hur går man till väga? Menar du att hon skulle hon passa som det? Nu växer jag lite :)

• Dompans mamma

Oki. jasså, det viste jag inte. trodde inte det var så lätt. Då har jag också varit uppfödare då, utan att vetat om det...:)

• Dompans mamma

Funderar på att byta hennes namn. Men kommer inte på något. Några förslag?
    Är så att sonens blivande fru (hihi) heter Alva. Det namnet är lixom redan taget. Alma har jag tänkt på för att få det lika, men något annat kanske blir bättre?

• sarah

Vi har en devon hane och underbarare ras kan man nog inte hitta. De är så annorlunda från alla andra katter jag mött (inkl mammas birma) de är mer hundlika än kattlika tycker jag, förutom att de klättrar ÖVERALTT. Vår Wiggo älskar att utforksa varje millimeter, ta sig in och upp överallt. Högt och lågt, klättra, hoppa, krypa, klänga .-)
    Han är extremt nyfiken, gosig, sällskapsjuk. Han är med överallt vill inte missa något. Kommer någon och hälsar på är han genast där och ställer in sig. Hanverakare har full sjå med att få ur honom ur sina verktygslådor inte trampa på honom när han följer efter dem upp på stegar m m m.

De är väldigt aktiva och man får inte vara allt för rädd om saker i hemmet för även om de inte menar att ha sönder saker så är det en del som far i golvet under deras upptäckarfärder

För övrigt är dte nog en av de mest "prataglada raser". Wiggo "pratar" hela tiden. När man ropar på honom, när man kommer hem, när man grälar på honom, när man myser med honom. Han svarar alltid på tilltal

Lycka till, du kommer inte ångra dig!

Svar på tråden Devon Rex