• Dompans mamma

Devon Rex

Vi ska skaffa katt! och inte vilken katt som hällst, utan en Devon Rex!! är så lycklig att sambon änligen gick med på detta.
    Här är hon: www.blocket.se/vi/19739096.htm

Ja, det är ingen ungkatt, men kunde inte motstå henne! Det sa bara klick. :)
    Ni som har en Devon Rex i ert hem, vill ni dela med er lite om hur det är? Sitter bara å väntar på att alla saker jag beställt ska komma så vi kan åka å hämta henne!
    Den som väntar på något gott... Suck

• Svar på tråden Devon Rex
  • Havanna82

Dompans mamma skrev 2009-02-17 21:50:50 följande:

Jo, han har stamnamn hos Sverak. det borde alla ha, då vet man att katten tex inte är en "smuggelhund" som det heter. Jo, Alva har fått två kullar. Men är han uppfödare då? Är man inte uppfödare när man föder upp en massa katter till försäljning? Och inte bara två kullar på sex år? ja, hon är jätte fin!! Vet inte. Jag har inte själv ställt ut något djur förut. Hur går man till väga? Menar du att hon skulle hon passa som det? Nu växer jag lite :)
    Jodå, uppfödare är du som sagt från första början. Och har du dessutom stamnamn hos Sverak är du skyldig att följa dessa regler. Ett tips är att se så katten är vetrinärbesiktigas högst 7 dagar innan flytt :)

Lycka till, vi vill se massa bilder sedan!

Jag tycker absolut hon ser ut att lämpa sig till utställning, iaf rent utseendemässigt! Som kastrat brukar det dessutom inte vara några större problem.
    Det första du ska göra är att gå med i en kattklubb, tex din lokala kattklubb.

www.sverak.se kan du läsa mer om vad som gäller!

Men, jag vill varna dig!! Utställning är vanebildande! ;)
  • Dompans mamma
    Svar på #11
    Havanna82 skrev 2009-02-18 11:42:59 följande:
    Dompans mamma skrev 2009-02-17 21:50:50 följande:
    Jodå, uppfödare är du som sagt från första början. Och har du dessutom stamnamn hos Sverak är du skyldig att följa dessa regler. Ett tips är att se så katten är vetrinärbesiktigas högst 7 dagar innan flytt :)Lycka till, vi vill se massa bilder sedan!Jag tycker absolut hon ser ut att lämpa sig till utställning, iaf rent utseendemässigt! Som kastrat brukar det dessutom inte vara några större problem.Det första du ska göra är att gå med i en kattklubb, tex din lokala kattklubb.På www.sverak.se kan du läsa mer om vad som gäller!Men, jag vill varna dig!! Utställning är vanebildande! ;)
    haha, oki, ska gå med i en klubb då till och börja med så får vi se vad det blir sen. :) Just nu är planerna bara att teka och mysa. :)

Ok. Ska läsa på deras hemsida. Jag frågade som sagt honom om han hade möjlighet att sterilisera henne, och att jag betalade. och ja, han kunde, men hade ingen bil själv. och då katten får ligga kvar några timmar efter kastrering så kände ha ingen som kunde hjälpa honom med sjuts den närmaste tiden. Å jag vill inte vänta. Så jag ser till att hon blir kastrerad när jag får henne. Och då dras den kostnaden av från henne, så jag får henne billigare. Jag tycker det blir bra.

Jag lovar att visa många bilder sen!! Jag kommer antagligen bli avstängd från forumen då jag lägger upp bilder lite var stans :)
  • skorpionen80

Dompans mamma skrev 2009-02-21 01:43:13 följande:

Vart hittar jag Sisal rep billigt?
    ÖB! Det är det enda stället där jag hittat sisalrep ;)
  • Dompans mamma

Tack tack! Hittade på Granngården, Lite för tjockt, tvinnat med tre rep, men har flätat upp det, dvs att jag inte har 25 m sisal rep nu, utan 75 , :) Det blev billigt och bra. 140 kr :)

• skorpionen80

Dompans mamma skrev 2009-02-22 21:50:50 följande:

Tack tack! Hittade på Granngården, Lite för tjockt, tvinnat med tre rep, men har flätat upp det, dvs att jag inte har 25 m sisal rep nu, utan 75 , :) Det blev billigt och bra. 140 kr :)
    Perfekt!!

Tänk på att dra det hårt runt vad-det-nu-är-du-använder ;) Om du inte gör det så kommer det kasa ner lite varje gång de klöser på stolpen! Inte hela världen iofs om det gör det, men det ser lite fult ut.
  • Dompans mamma

Oki, det ska jag tänka på :)Fick ett jätte bra tips på granngården om hur jag ska fästa repet också. Borra ett hål i pålen, stoppa in repet, göra en knut på andra sidan, Ja, då sitter det där :) för att fästa upptill skulle jag... åh, hur förklarar jag detta då... Göra en skåra i trät längst upp, du vet en sådan skåra som blir tex när man hugger ved, ska sedan lägga i repet där, dra massor, så att det sitter och sedan skruva ihop det, hehe jätte smart tuckte jag. Hur har du gjort?

• skorpionen80

Ah, ja det lär ju hålla om du gör så i alla fall!

Jag har bara lagt ändan längst med stolpen och sen häftat fast den. Sen har jag virat rep över det så katterna inte kommer åt häftstiften med klorna. Det har hållit i några år i alla fall! Numera är den klätterställningen i källaren (har tre andra i lägenheten, det får räcka!).

• Plly

Devon rex är världens bästa kattras vill jag hävda!
    Har en kastrerad devonkille hemma på 7 år, han är min lilla ögonsten, så himla speciell, kelsjuk, pratig, gosig, allt!

Lycka till med eran kattdam!

• Dompans mamma

vi har hätat våran prinsessa!! :)
    Hon är otroligt social och så fort hon kom ut ut transportväskan så hoppade hon upp i knät på mig! :) Hon var hemma!

Svar på tråden Devon Rex