• Gremlin666

Totalrenovering badrum - vilket kakel komer vara snyggt i 20 år? :-O

Jag är mycket för vitt och lattefärg men allvarligt... Kommer det vara "så jäkla början av 2000-talet" såsom vissa färger är "så 70-tal"

Någon som har tips om hur man kan kakla, det finns ju huuuuuuuuuur många lösningar som helst, vill ha det modernt men inte så modernt att det blir omodernt på en gång.

*vilsen*

Någon som har ideér, kanske vill visa bild på erat badrum ifall ni är supernöjda?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Badrummet är ca 7 kvm.

• Svar på tråden Totalrenovering badrum - vilket kakel komer vara snyggt i 20 år? :-O
  • Hitta Nemo

Vi gjorde om vårt badrum för två år sedan och valde då vitt kakel på väggarna och mörkgrått klinkers på golvet, känns ganska neutralt och tidlöst tycker jag.

Ytskikten lär ju behöva bytas så småningom så vad spelar det för roll om det känns omodernt om 20-25 år.

• Eofrysina

Kanske låter tråkigt men att hålla sig till helt vanliga enkla och lusa lösningar brukar hålla längst. Istället för en färgad bård kan man välja en enfärgad fris(list) i samma stil som kaklet t.ex. för att bryta. Kakel på vägg kan vara blankt men golv ska helst vara matt för att se mer tidlöst ut.

Inget glitter, blommor, pärlemor osv. (undantag finns dock givetvis)

Plattstorlek spelar säkert inte lika stor roll som färg när det gäller att få ett mer tidlöst intryck. Så man kan ju välja plattstorlek som är mer modern just nu men välja mer modest färg.

Ett bra sätt att få mer tidlöst och fräscht i ett äldre hus är att inreda i en stil som passar huset. Har du ett funkishus från trettiotal så ta reda på färger och material som fanns då och använd på det sätt som du gillar bäst.

Om man kan så ska man välja hög materialkvalitet och sådant som blir snyggare av slitage, men har man begränsad budget så kan det ju bli svårt.

• Thursday

Vi har ett badrum direkt från 70 kallt, men det tror ingen på för kaklet är lite diskret ljusgrått liksom våtrumsmattan. Den familjen valde alltså helt rätt för "ögats hållbarhet" genom att välja ljusa, neutrala färger.

Synd bara på den mintgröna tvättstugan...

• Gremlin666
    Thursday skrev 2009-02-17 12:20:45 följande:
    Synd bara på den mintgröna tvättstugan...
Svar på tråden Totalrenovering badrum - vilket kakel komer vara snyggt i 20 år? :-O