• bravo82

FÄRDIGA köttbullar....... vill ha TIPS!

Jag tänkte göra mamma scans färdiga köttbullar idag, tror att det kan vara det enda som finns i frysen!Fundersam
    MEN... dom är ju så tråkiga!!
    Är det nån som har nån bra ide´på hur jag kan göra dom lite roligare? piffa till rätten lite?
    Jar inte bestämt än vad jag ska ha till men det finns både pasta och potatis att välja på.
    ALLA tips är välkommna!

• Svar på tråden FÄRDIGA köttbullar....... vill ha TIPS!
  • Mossagti

Jag brukar göra en pastasås med tomat, vitlök och oregano och sedan lägga i köttbullarna så värms de i såsen. Har du fetaost och oliver är det också gott till.

En skvätt grädde i såsen funkar också.

• Lussekatten87

jag brukar göra :

Köttbullar
    tomatsås som jag kryddar med vitlök och chili( sambal oelek,cayennepeppar osv)
    oregano
    Till det servar jag ris eller pasta,det blir en jättegod rätt med sting!Roligare än köttbullar med ketchup!!

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Stor mamma

Stek dem i smör och vitlök

Gör hemmagjorda klyftpotatis

En god sallad med fetaost

• ankan05

Hej, här kommer mitt =))
    Brukar ibland köpa Blå Bands färdiga pulver sås med Grönpepparsås och blandar ihop och kokar upp, sen värmer jag köttbullarna i såsen och kokar lite penne fullkorns pasta till, snabbt och gott och jätte enkelt..Mvh.Anna

• bravo82
    Kommandomamman skrev 2009-02-17 11:22:45 följande:
    Jag brukar göra en pastasås med tomat, vitlök och oregano och sedan lägga i köttbullarna så värms de i såsen. Har du fetaost och oliver är det också gott till.En skvätt grädde i såsen funkar också.
    Lussekatten87 skrev 2009-02-17 11:24:34 följande:
    jag brukar göra :Köttbullartomatsås som jag kryddar med vitlök och chili( sambal oelek,cayennepeppar osv)oreganoTill det servar jag ris eller pasta,det blir en jättegod rätt med sting!Roligare än köttbullar med ketchup!!
    Funkar det att använda Krossade tomater att göra Tomatsås av? Generad
    båda era förslag lät jättegott!!
    Tack!
  • bravo82
    ankan05 skrev 2009-02-17 11:25:54 följande:
    Hej, här kommer mitt =))Brukar ibland köpa Blå Bands färdiga pulver sås med Grönpepparsås och blandar ihop och kokar upp, sen värmer jag köttbullarna i såsen och kokar lite penne fullkorns pasta till, snabbt och gott och jätte enkelt..Mvh.Anna
    grönpeppar sås har jag ju hemma.......!Glad
    Tack så mycket!!
  • Mossagti

bravo82 skrev 2009-02-17 11:33:16 följande:

Funkar det att använda Krossade tomater att göra Tomatsås av? båda era förslag lät jättegott!!Tack!
    Absolut!
  • Lussekatten87
    bravo82 skrev 2009-02-17 11:33:16 följande:
    Funkar det att använda Krossade tomater att göra Tomatsås av? båda era förslag lät jättegott!!Tack!
    Ja, det är det jag brukar använda!
    (¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • bravo82

så bra! då är middan räddad!!Kyss

Svar på tråden FÄRDIGA köttbullar....... vill ha TIPS!