• Flikkzz

Idag träffade jag på en väldigt otrevlig dam=/

*suck* Jag vet egentligen inte varför jag tog åt mig. Det strular ibland me amningen. min tös är 2 månader. Ibland funkar det jätte bra men oftast får jag ge ersättning. Satt på ett fik idag och ammade först. men hon blev inte nöjd så jag lånade micron och värmde lite ersättning. Ni vet hur man kan känna ibland att någon tittar på en. Och några bord bort satt en dam i 60-70 års åldern. Hon blänger argt på mig. tittar på mig och sedan ned på mitt barn. Jag börjar känna mig illa till mods. Då säger hon högt till sin man
    "Herregud va folk har börjat ge sina barn flaska nu för tiden"

Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag brukar aldrig bli mållös. men vart det nu. Jag blev riktigt ledsen. Dels för att det finns sådana männsikor som inte tar reda på fakta innan de vräker ur sig saker. Och för att jag tycker det är så jobbigt att amningen strular.

usch vilka människor de finns=/

• Svar på tråden Idag träffade jag på en väldigt otrevlig dam=/
  • SIN74

Så onödig kommnetar. Henes blick räckte ju mer än väl. Men du, du gör det bästa för ditt barn så skit i kärring, rent ut sagt. Kram och grattis till bebben.

• Anettan73

Tanta... Ta inte åt dig. Huvudsaken är att ditt barn mår bra o blir mätt!!!

• Flikkzz

SIN74 skrev 2009-02-17 16:25:53 följande:

Så onödig kommnetar. Henes blick räckte ju mer än väl. Men du, du gör det bästa för ditt barn så skit i kärring, rent ut sagt. Kram och grattis till bebben.
    Tack=) ja nu i efterhand känner jag mer och mer att jag skiter nog i henne=)
  • AlvaLovisa

Vilken j'vla ragata!! Vet precis hur det är, min tuttvägrade totalt, så jag var tvungen att pumpa ur. Tanterna kunde sitta och gulla med bebisen, men så fort man tog upp flaskan för att mata snörpte de på munnen och blände så man kände sig närmast skyldig till vanvård av barnet. Det är väl jättebra att det finns sådan bra ersättning för de som har problem, man kan ju inte gärna låta ungen svälta

• Vickan I

Äsch det finns så många dumskallar ute i världen.

Här om veckan fick jag höra av en tant att det var hemskt hur jag plågade mitt barn med att gå och handla när barnet uppenbart blev upprörd av detta!!!

Min lilla kille är 6 veckor och han sover snällt i vagnen UTE, men börjar alltid gnälla eller gråta när man går in med vagnen någonstans. Men jag var där för att köpa blöjor och mat och handla måste jag kunna göra. Kom mig inte heller för att säga ngt spydigt tillbaka utan gick bara iväg, men ångrar det nu....

Skitkärringar helt enkelt.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • spuff

Jag har råkat ut för såna där besserwisserkärringar tusen gånger, inte pga flaskmatning med med ALLT annat. Det idiotiska är att de aldrig ser saker i sitt sammanhang och att man själv ofta blir så mållös att de inte får svar på tal. Man borde såklart ryta ifrån, men jag blir oftast paff och sen ledsen. Jag har fått höra att min dotter är hungrig när hon precis är matad, för kall och för varm av olika människor samma dag osv, osv.

Försök öva in nån replik som är bra att säga i såna där lägen, det ska jag göra!

• Aaliyah

Å, att man aldrig kommer på vad man ska säga när man väl står där... Men att folk inte kan sköta sina egna affärer? Otroligt. Du borde ha sagt att skälet till att du inte ammar är att du inte vill ha sådana hängbröst som hon.

• Flikkzz

Vickan I skrev 2009-02-17 16:28:18 följande:

Äsch det finns så många dumskallar ute i världen.Här om veckan fick jag höra av en tant att det var hemskt hur jag plågade mitt barn med att gå och handla när barnet uppenbart blev upprörd av detta!!!Min lilla kille är 6 veckor och han sover snällt i vagnen UTE, men börjar alltid gnälla eller gråta när man går in med vagnen någonstans. Men jag var där för att köpa blöjor och mat och handla måste jag kunna göra. Kom mig inte heller för att säga ngt spydigt tillbaka utan gick bara iväg, men ångrar det nu....Skitkärringar helt enkelt.
    hahaha. kan ju tro att hon skoja me dig, men det finns puckon så de gjorde hon nog inte=)
  • strojes

Nästa gång du hör/får en sådan kommentar svara då nått såhär: "Vill du hellre sitta och fika med en vrålande hungrig bebis vid bordet intill?"

• Flikkzz

Aaliyah skrev 2009-02-17 16:29:25 följande:

Å, att man aldrig kommer på vad man ska säga när man väl står där... Men att folk inte kan sköta sina egna affärer? Otroligt. Du borde ha sagt att skälet till att du inte ammar är att du inte vill ha sådana hängbröst som hon.
    hahaha den va bra=) de ska jag säga till nästa tant som komenterar=) haha
Svar på tråden Idag träffade jag på en väldigt otrevlig dam=/