För gammal för äggdonation?
I Uppsala måste man som anonym donator vara under 36 men vid anhörigdonation får donatorn vara upp till 38 år. Jag tycker det är fint tänkt att du vill donera ägg men med tanke på att du är så pass gammal är dina ägg antagligen inte i toppform. Är själv 37 år och ska få ägg från en donator (mina egna ägg är dåliga pga åldern) och vill verkligen att dessa ägg ska vara av toppkvalité. Har försökt bli gravid i över 3 år nu och gjort 8 IVF-behandlingar så att även tvingas göra upprepade äggdonationer pga äldre ägg skulle vara hemskt.
Funderar även lite på varför du vill donera ägg. Som mottagare tycker jag det känns lite läskigt att du ser fram emot att ha kontakt med barnen. Vet naturligtvis att detta är barnets eget val och vi kommer berätta för vårt barn så tidigt som möjligt hur hon/han kom till - men samtidigt kan jag inte säga att jag direkt hoppas på att de ska få en nära kontakt med donatorn. Kanske är det väldigt egoistiskt tänkt av mig men jag tror många mottagare känner lika dant