Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

Peppar mot magsjuka?

vitpepparKORN När dottern och mannen låg i vinterkräksjuka drack jag en massa PROVIVA nyponsoppa, jag klarade mig

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Ja just det, sedan är jag sjukt noggrann med handhygien, har ytdesinfektion hemma som jag är noga med att använda och sedan handsprit. Sedan jobbar man ju inom vården med, arbetsskada kanske?

• stina84
    Myrtille skrev 2009-02-18 10:29:16 följande:
    Jag äter inga pepparkorn och är aldrig magsjukALLTSÅkan man anse det bevisat att magsjukan orsakas av pepparkorn.Eller? Hmmm.
    att pepparkorn skulle orsaka magsjuka? Nej där har du verkligen fel
  • stina84
    Jennjen skrev 2009-02-18 10:33:35 följande:
    Jag blev nte magsjuk...men jag fick magkatarr istället vitpeppar är inte speciellt snällt mot magen...
    nej det är det inte, inte emot viruset heller Det är jusst därför det funkar på så många. Men grejen är ju att man ska ta det i förebyggande syfte. Om någon i familjen blir sjuk så ska man börja direkt. Det är ingen mening att ta dem om viruset redan fått fäste..
  • stina84
    Myrtille skrev 2009-02-18 10:31:12 följande:
    Jag använder väl mest den märkliga anekdotiska bevismetod som verkar vara populär här i tråden.
  • stina84
    humle82 skrev 2009-02-18 10:55:25 följande:
    dotter kräktes vid 4 och vid 06 sen har hon inte gjort det nåt mer.nu ammar hon som vanligt utan att kräkas..om vi andra smittas så hoppas jag också det blir en sån mild variant.elelr så är det den som vuxna inte brukar smittas av, troligen inte.
    Jag tycker inte du ska spraya dottern med pepparspray. Vad vi vuxna vill göra och testa är upp till oss då vi själva väljer att fatta beslutet, men gör inte så mot barnet. Dessutom är hon ju redan sjuk och låt det isåfall vara. Magsjuka sitter ju inte i så länge, det är väl tur det iallafall
Svar på tråden Peppar mot magsjuka?