• Kange

3 månader har svårt att andas - snor i näsan på nätterna

VÅr lilla tjej har i några veckor nu varit tät i näsan. Vet inte om jag kan säga att det är snuva , men hon har mycket kusar i näsan. Har kört med näsdroppar, men dem får man ju bara använda i 10 dagar. Har också försökt droppa i bröstmjölk i näsan på henne. Men hon har inte blivit bättre utan snarare sämre. Är nu jätterädd att hon skall sluta andas när hon sover och funderar på att skaffa andningsalarm.

Vad är era erfarenheter? Har era barn också tätt i näsan?

• Svar på tråden 3 månader har svårt att andas - snor i näsan på nätterna
  • Pumpan81

hur länge har hon varit täppt i näsan?
    när hon sover jag fick iaf det rådet att man kunde lägga typ böcker eller någe under madrassen där huvudet är så dom kommer upp emd huvudet, för du vet ju själv hur det är när du är täppt i näsan, när man ligger ned så är det jobbigare o andas iaf så är det så för mig o när man står så är det lättare

• LillaFruH

Koksalts-nässprey använde jag på min William! TOPPEN tyckte jag at det var! Sen finns det nässugar också - Näsfrida heter de, man ska använda försiktigt och efter att ha sprutat in koksalt. William var mycket förkyld så det var jättebra! Att lägga en telefonkatalog under madrassens huvudända kan också vara bra Lycka till!!!

• lucasmama

har du prövat renässans? eller sugit näsan med en sug?

• Pyris

Lucas hade också så där ett bra tag. Vi varvade hela tiden. Bröstmjölk, näsdroppar o koksaltlösning.
    Ibland när jag la honom på mage när han var vaken åkte dom ut när han låg där o frustade..

• sebbeman

Prova att lägga henne lite på sidan när hon skall sova....lägg en filt bakom ryggen så att hon inte faller tillbaka, det kanske hjälper....

• Filippas Mamma

Min dotter är oxå tät i näsan har varit det i över en månad nu. Jag rensar försiktigt med topps och så rennäsansdroppar ibland. Kollar alltid innan hon somnar så att det är rent, hon brukar vara tät på morgonen. Pratade med barnläkaren på BVC och hon sa att så länge hon inte har feber är det ingen fara, hon sa oxå att man skulle vara försiktig med att använda näspump eftersom det kan trigga upp problemet.

• karamellkungen

Tilda har oxå så, mest mot morgonsidan. vi andvänder renässans droppar, tycker att det fungerar bra.

• Kange

Jo, jag har en liten nässug som jag brukan använda - men tycker att den funkar sådär. Tar också med tops bort det jag ser i näsan.

Tack för alla tips!

Svar på tråden 3 månader har svårt att andas - snor i näsan på nätterna