• Längtande mamma

PANIK!!! Alternativ till Guadeloupe???

Vi hade planerat vår smekmånad till 2 v i Guadeloupe, hade tänkt resa om 3v.
    Nu är det strejk på ön och flygplatsen avstängd, risk för upplopp mm.
    Vi valde Guadeloupe då det både var bra väder och strandliv, god mat, sportaktiviteter (ridning, windsurfning, snorkling, dykning, canyoning), vacker natur (regnskog med vattenfall, vulkan) och ändå möjlighet att upptäcka på egen hand.

Någon som har tips på bra alternativ????

Måste inte vara nu, vi kan skjuta på semestern till senare.

• Svar på tråden PANIK!!! Alternativ till Guadeloupe???
  • ajmaj

Thailand erbjuder ju det mesta av det ni önskar. Fast ni kanske vill prova nåt "nytt" ställe?

• vackrastarflow

vad jag kommit fram till är flygplatsen fortfarande öppen, däremot är det svårt att ta sig dit om man är på ön. tror du inte det har löst sig till om tre veckor?

• magnus07

Mexico har härlig natur, härliga upplevelser och underbar dykning. Helt klart nåt jag rekommenderar!

• hotten

Tobago har oxå väldigt fina dyk å snorkling, båt utflykter, regnskog, papegojjor mm som flyger i flockar, vatten fall mm..

eller dyra men riktigt säkra, lyxiga aruba fast där finns nog inget genuint att beskåda utan allt är uppbyggt för tusiter..

• evaoregon

vackrastarflow skrev 2009-02-18 19:49:37 följande:

vad jag kommit fram till är flygplatsen fortfarande öppen, däremot är det svårt att ta sig dit om man är på ön. tror du inte det har löst sig till om tre veckor?
    Håller dig! Jag tror att det är över om 3 veckor!
  • Coccolina

tipsar om Dominikansk republiken!!

Vart bor ni i svergie... I gbg så har rese byrån Caribia (www.caribia.se/) massor med bra alternativ
    Har själv åkt med dem till sunscape casa del mar som nu bytt namn till Dreams la Romana
    Världens underbaraste hotell!!
    Och underbart för smekmånader
    Jag har själv varit där 2 gånger.... Och skulle åka dit på engång om jag kunde just nu
    www.dreamsresorts.com/drelr/index.html är deras nya hemsida
    deras gamla hemsida som ännu är aktiv är www.sunscaperesorts.com/casadelmar/index.html

Detta är iallafall ett ställe som jag kan rekomendera och dessutom till skillnad från Thailand är det ett ställe som inte ALLA åker till
    Vi har istortsett alltid varit de enda svenskarna under våra 2x2 veckora
    Finns massor att göra i omgivningen både i och ur vatten plus att de ordnar extra för bröllopspar så man kan få middag på stranden på tu man hand och sånt

Life's a bitch get used to it!!!
  • vackrastarflow

Förresten, min kusin skulle åkt till Guadaloupe idag, men Langley flög inte... Synd om dem!

• vackrastarflow

Läste genom hela artikeln på Aftonbladet, längst nere står det ju:

UD hade fortfarande på onsdagseftermiddagen inte gått ut med någon resevarning för ön. Det har däremot amerikanska myndigheter som beskriver området som våldsamt.

Langley fortsätter att sälja resor Guadelope.

På nätet kostade en restresa 3295 kronor vid 16.30.

Sent på onsdagskvällen ändrade sig Langley och meddelade att man ställer in resorna till Guadalupe på grund av oroligheterna.

? De som vill kan boka en ny resa eller få pengarna tillbaka, säger Gunnar Nyström.

De ersätter ju de som inte kommer iväg. Däremot ersätter de nog inte de som vill omboka en icke inställd resa. Och det kan jag förstå. Visst är det tråkigt det som händer men Langley förlorar väldigt mycket på om folk skulle få avbeställa gratis, när det gäller de resor som faktiskt blir av.

• Coccolina
    vackrastarflow skrev 2009-02-18 23:01:13 följande:
    Läste genom hela artikeln på Aftonbladet, längst nere står det ju: UD hade fortfarande på onsdagseftermiddagen inte gått ut med någon resevarning för ön. Det har däremot amerikanska myndigheter som beskriver området som våldsamt. Langley fortsätter att sälja resor Guadelope. På nätet kostade en restresa 3295 kronor vid 16.30. Sent på onsdagskvällen ändrade sig Langley och meddelade att man ställer in resorna till Guadalupe på grund av oroligheterna. – De som vill kan boka en ny resa eller få pengarna tillbaka, säger Gunnar Nyström. De ersätter ju de som inte kommer iväg. Däremot ersätter de nog inte de som vill omboka en icke inställd resa. Och det kan jag förstå. Visst är det tråkigt det som händer men Langley förlorar väldigt mycket på om folk skulle få avbeställa gratis, när det gäller de resor som faktiskt blir av.
    Haha missade uppdateringen av sidan
    Jo jag trodde ju också mer på första hands uppgift från någon som skulle resa men reagerade mest på att det stod så annorlunda på Aftonbladet:-P
  • vackrastarflow
    Coccolina skrev 2009-02-18 23:15:23 följande:
    Haha missade uppdateringen av sidan Jo jag trodde ju också mer på första hands uppgift från någon som skulle resa men reagerade mest på att det stod så annorlunda på Aftonbladet:-P
    Ja de hade ju gärna kunnat uppdatera rubriken också lite
  • julibebis08

hmm...Kap Verde? Eller kanske Cancun, Mexico?

• Fruochmamma

Vi har bokat våran resa till Guadeloupe med avresa kommande onsdag och mina föräldrar är förtillfället där nu, men kan inte flya gem - trist Ledsen

Andra fina resemål:
    - Isla Margarita
    - Costa Rica
    - Malaysia

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cat lover

I dag har vi avbokat vår resa till Guadeloupe pga det som hänt. Pratade med en tjej på UD och de har ju inte gått ut med några rekomndationer men hon själv hade inte åkt sa hon. Bilar sätts i brand och lokalbefolkningen skriker nedlåtande saker om turisterna samt turister ombeds att inte lämna hotellområdet. Inte riktigt så som vi hade tänkt oss vår efterlängtade semester. Efter att vi hade pratat med UD bestämde vi oss att avboka, det kostade oss lite mer än 8000 kr och det känns ju lite surt. Så nu letar vi efter en ny resa till något varmt ställe som är ok att ta med en liten kille på 7 månader. Det lutar åt Thailand, någon som har förslag (ställe och hotell)?

Trevlig kväll!

• Längtande mamma

Det verkar som om det löser sig till det bättre just nu på Guadeloupe, allt har lugnat ner sig och Langley utför nu utflykter som planerat.

Vi har tills på tisdag på oss att avboka om vi inte vill förlora mer än 8000 kr, så vi väntar några dagar till.

• evaoregon

Längtande mamma skrev 2009-02-21 09:08:33 följande:

Det verkar som om det löser sig till det bättre just nu på Guadeloupe, allt har lugnat ner sig och Langley utför nu utflykter som planerat. Vi har tills på tisdag på oss att avboka om vi inte vill förlora mer än 8000 kr, så vi väntar några dagar till.
    Bra ide att vänta! Jag tror faktiskt att det blir bättre och att ni kan åka.
  • Coccolina
    Cat lover skrev 2009-02-20 22:28:21 följande:
    I dag har vi avbokat vår resa till Guadeloupe pga det som hänt. Pratade med en tjej på UD och de har ju inte gått ut med några rekomndationer men hon själv hade inte åkt sa hon. Bilar sätts i brand och lokalbefolkningen skriker nedlåtande saker om turisterna samt turister ombeds att inte lämna hotellområdet. Inte riktigt så som vi hade tänkt oss vår efterlängtade semester. Efter att vi hade pratat med UD bestämde vi oss att avboka, det kostade oss lite mer än 8000 kr och det känns ju lite surt. Så nu letar vi efter en ny resa till något varmt ställe som är ok att ta med en liten kille på 7 månader. Det lutar åt Thailand, någon som har förslag (ställe och hotell)? Trevlig kväll!
    Jag upprepar mitt tips om Dominikanska Republiken!!! Det hptellet jag tipsade om är perfekt med små barn! Har sett många som har små bebisar med dit
    Coccolina skrev 2009-02-18 20:05:58 följande:
    tipsar om Dominikansk republiken!! Vart bor ni i svergie... I gbg så har rese byrån Caribia (www.caribia.se/) massor med bra alternativ Har själv åkt med dem till sunscape casa del mar som nu bytt namn till Dreams la Romana Världens underbaraste hotell!! Och underbart för smekmånader Jag har själv varit där 2 gånger.... Och skulle åka dit på engång om jag kunde just nu www.dreamsresorts.com/drelr/index.html är deras nya hemsida deras gamla hemsida som ännu är aktiv är www.sunscaperesorts.com/casadelmar/index.html Detta är iallafall ett ställe som jag kan rekomendera och dessutom till skillnad från Thailand är det ett ställe som inte ALLA åker till Vi har istortsett alltid varit de enda svenskarna under våra 2x2 veckora Finns massor att göra i omgivningen både i och ur vatten plus att de ordnar extra för bröllopspar så man kan få middag på stranden på tu man hand och sånt
Svar på tråden PANIK!!! Alternativ till Guadeloupe???