• Anonym

Bröstförstoring, Tips? Råd ? Pris?

Hej.

Jag har i flera år funderat på att operera brösten. Och känner att snart är det dax. Har någon tips på bra kliniker och vad kostar det ungefär. Är det någon som fått det via landstinget? Och varför i så fall ?

Tack på förhand

• Svar på tråden Bröstförstoring, Tips? Råd ? Pris?
  • Anonym

Hej!

Jag rekommenderar verkligen Victoriakliniken i Saltsjöbaden. Jag opererade mig nyligen där och är jättenöjd! Flera jag känner har också op sig där och de är duktiga på att få till naturliga och snygga bröst.

Det kostar 500:- att komma på en konsultation och själva operationen går på 50 000:- med försäkring (som kostar 3000 om det skulle uppstå komplikationer (dvs om bröstet blir hårt och knöligt vilket händer en del). Då ingår en övernattning efter op vilket verkligen är bra eftersom man är rätt mörbultad efteråt och det kan vara skönt att få hjälp med smärtlindring.

Lycka till!

• Anonym (Falun)

Dr michael simsa i falun är välldigt duktig har jag hört av mina vänner som gjort sina där och han är inte så farligt dyr heller. Jag ska dit snart men inte för att fixa brösten utan ta bort märken som jag hari ansiktet.

• gulemamman

victoriakliniken i saltsjöbaden opererade jag mig hos för lite mindre än ett år sedan. 50000kr kostar det, då ingår en övernattning+ försäkring och alla återbesök.
    Jättetrevlig och kunnig personal och jättesnyggt resultat!
    lycka till

• Anonym

opererade mig i malmö på den skandalomkrivna klinkiken pkc men inte hos den åtalade läkaren och var nöjd det var 2002 och det kostade 32000 med kapselförsäkring.

KOLLA NOGA UPP LÄKAREN, RING HSAN och kolla om läkaren har massa anmälningar på sig och försök komma i kontakt med andra som opererat sig där. Gör det inte hos första bästa, jag kollade läget i 1 år innan jag bestämde mig, det gäller att det blir bra och jag är nöjd.

• Anonym

Tack för tipsen, Hur mår ni nu? Alltså är ni nöjda, "känns" det bra, naturligt? Tog ni på avbetalning eller betala ni kontant? 50000:- är ju dock en del pengar.

• Anonym

Det har gått en vecka sedan min operation så jag känner fortfarande av det, men det blir bättre för var dag som går. Jag är supernöjd med resultatet och bemötandet på Victoriakliniken!

Jag tycker att ska man göra en sådan här sak så får det kosta lite. Hellre ett bra ställe och dyrare. 50 000 är mycket pengar men jag tycker att det är bättre att spara ett tag om man inte har råd. Jag betalade kontant och jag tycker inte att du ska ta på avbetalning. Det blir så dyrt i förlängningen. Då är det bättre att lägga på t.ex. ett huslån eller så för att räntan är bättre.

Titta på Victoriaklinikens hemsida, där står mycket information.

• Anonym

Min mor opererade sina bröst på Victoriakliniken..

Efter operationen informerade de henne att de tagit rund silikon istället för droppformad koksalt som hon önskat, för det var slut?

Hallå? Gör man ett val åt någon när den ligger nedsövd?

Sedan så var ärren så fula, det såg ut som ett litet barn som klippt i papper, hon vart ännu mer skamsen för sina bröst.

Dessutom så sprack ena silikonet och det vart som klumpar i hennes bröst men läkaren vägrade åtgärda detta och hon fick några år senare betala för en ny operation på en annan klinik där de rättade till det som kunde rättas till.

Personliger har jag plastikopererats på Akademikliniken av Per Hedén, en av de mest kända och eftertraktade plastikkirurgerna i Sverige. Det kostade en hel del för ett litet ingrepp i ansiktet, tog bort en liten bit av nästippen (38 000:- ). Men det var det värt.

Det får kosta när det handlar om ens kropp anser jag, då kan man inte titta på priser utan snarare titta på plastikkirurgerna och hur många anmälningar de har, vad dina garatier är etc..

Lycka till!

• Anonym

Vill tillägga att de bemötte min mor helt underbart på Viktoriakliniken, fram tills dess att det uppstått komplikationer och hon inte var nöjd med att de gjort ett val åt henne.

• Anonym

Okej, tack för både det som är bra och dåligt. Jag kollar runt lite på nätet, men det är skönt att få lite tips från er som gjort det eller haft vänner som gjort det. Bor i stockholm, men är kan tänka mig att åka någon annanstans oxå. Jag mår skit-dåligt över mina bröst. Min man får inte ens ta i dom längre, och vill göra något snart. Men har liksom inte 50000:- att hosta upp. Och det skulle ta tid för mig/oss att spara ihop. Jag hatar att ha saker på avbetalning. Men det är det som kanske ligger närmast till hands.

Tack igen

Svar på tråden Bröstförstoring, Tips? Råd ? Pris?