Anonym (funderar) skrev 2009-02-28 21:03:22 följande:
mitchi skrev 2009-02-20 11:19:59 följande: Jag har också funderat på att op mig och då blir det nog i Falköping men jag har ngr frågor då jag är lite novis inom området. Vad för implantat ska man välja? Behöver man göra om op igen, isf när? När kan man jobba igen? Hur lång väntetid är det i Falköping? Vore så tacksam för svar på alla mina frågor!
jag va på konsulation i dec och fick tid den 4 feb. jag har ett par inplantat som heter pip. det är livslång garanti på dom så jag behöver inte byta ut dom. jag jobbar inom vården och det e ju ganska tugnt och man blir sjukskriven i 2 veckor men jag tog ut semester i fall jag ville stanna hemma längre vilket jag gjorde. jag va hemma 3 veckor men 2½ hade räkt.
noahs skrev 2009-02-28 22:15:15 följande:
Har gjort min bröst op hos Dr Göran Sandén i Malmö, som jag varmt kan rekommendera. Läste mkt om kirurger i Skåne, på forum o så. Och många rek just honom. Kollade upp honom o han hade inga anmärkningar. Jag bestämde mig i jan för op, fick konsultationstid i början av feb o 26 feb blev jag op. Jag betalade 38.000 för op inkl kost o logi o kapselförsäkring + 500 för konsultation. De är nogranna med att man ska äta antibiotika innan o efter op, känner ingen annan som har gjort det som har gjort op. Jag la i 600 ml koksalt, genom armhålan, under bröstmuskeln.
jag åt oxå anitbiotika 1 vecka.sen fick jag dexofen och panodil som jag åt i typ 3 dagar och efter de panodil och ipren och efter det bara ipren 2/dygn i 1 månad ca.