Ok att få akupunktur när man är gravid?
Min kompis ringde just och frågade om det är ok att få akupunktur när man är gravid. Hon är väldigt nygravid. Någon som vet?
Min kompis ringde just och frågade om det är ok att få akupunktur när man är gravid. Hon är väldigt nygravid. Någon som vet?
Det ska gå bra, men det är viktig att berätta att man är gravid, för vissa nålar ska man tydligen inte sätt då. Men det är många som får akupunktur både mot illamående och foglossning.
Vilka nålar ska man inte sätta?
Det vet väl förhoppningsvis den som utför akupunkturen, i annat fall rekommenderar jag att springa fort...
Jag har fortsatt med akupunktur även sedan jag blev gravid. Jag talade om det för min akupunktör och hon sätter då inga nålar alls på "mitten delen" av kroppen (inga nedanför skulderbladen och inga ovanför knäna). Dessutom är det några andra punkter som hon undviker, tror det är någon vid fötterna? Men det är ju viktigt att man känner förtroende för den som utför akupunkturen och att denne vet vad den pysslar med, men det gäller ju även som ogravid.
Det går bra, men du ska informera akupunktören... Som ovanstående säger så är det vissa nålar som kanske ska undvikas...
för övrigt kan man få akupunktur under graviditet och förlossning... Man kan få mot t ex illamående, foglossning, för avslappning och dylikt. Det är toppen om du frågar mig!
En duktig akupunktör vet precis hur han/hon ska sätta nålarna för att inte störa graviditeten.
Akupunktur fungerar för de flesta åkommorna.
Har ni nått tips på ställe i Stockholm?