• Sjöstjärnan

Cypern Okt/Nov...

Hej,

Jag undrar om det är någon som har varit på Cypern under månadsskiftet Okt/Nov? Hur var vädret? Var det varmt, kallt, soligt, mulet?

Är lite sugen på att boka en vecka med familjen under höstlovet, men är lite osäker hur vädret är denna årstid. Har varit på Cypern en gång för många år sedan, men då under Juli månad och då var det VARMT!!

• Svar på tråden Cypern Okt/Nov...
  • sandbacken

Hej, jag har inte heller varit på Cypern den årstiden. Jag har varit där 18 ggr men det har varit juli, aug eller i september. Men jag känner några stycken som bor där och det kan vara ganska varmt då också. På julafton är det flera ggr när man har hört därifrån runt 25 grader i skuggan, men det kan ju vara sämre också.
    Men runt 20-20 är det nog i alla fall. Jag älskar Cypern, helt underbara människor, härligt vatten och fina stränder och framförallt god mat. Så jag skulle fara dit om jag fick chansen.

• sandbacken

Ja det finns jättegod grekisk mat, det finns all sorters mat beror på vart ni går och äter. Men jag kan säga att jag har provat det mesta eftersom jag varit där så många ggr och jag har aldrig blivit missnöjd. Jag har aldrig av dessa ggr blivit dålig i magen det är ju helt otroligt. Vart någonstanns hade ni tänkt fara? Jag har ju alltid bott runt Ayia Napa med omnejd. I år blir det tyvärr inte Cypern för min man fyller år och då vill han åka till Tyskland, men nästa år ska vi absolut dit igen. Förra året var vi där 2 veckor i Juli när jag fyllde år. Dom har bra kött också.

• EnilemmE

Vi var där första veckan i oktober förra året och hade en kanonvecka, med precis lagom varmt och soligt! Termometern visade väl runt 30 mitt på dagen och vattnet var lagom varmt/kallt!
    Jag vet inte hur mycket det ändras på en knapp månad, men tempen ligger säkert på 20-25 grader. Det är lite mer chansartat att åka senare under säsongen, för likaväl som man kan få en kanonvecka så kan det ju bli skit! {#lang_emotions_undecided}
    Vi hade tur och fick jättefint!

♥ LOVA & lilla vilden i magen, BF 090616 ♥
  • aerial

Jag har varit där två gånger, oktober 2003 och maj 2004 och vi hade lika bra väder båda gångerna, uppåt 30 grader! Ska dit nu i sommar också, ser fram emot lite värme!

• Milliemolly

Tror ni att den 16 oktober är ett bra datum att resa dit med barn? Är det tillräckligt varmt att bada både i pool och hav?

(Fig tree bay)

Är vattnet sådär kristallklart som man har hört ?

Vad finns där för utflykter?

• Bebislängtan82

Inte då men i septe,ber var jag där,var över 30 grader varmt då,riktigt skönt och jätte fint med. Vattnet är inte sådär kristallklart,inte vid stränderna i allafall men vi åkte ut till Blue lagonen och där var det så blått,riktigt vackert

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Vi var i fig tree bay.

Undrar ni nåt om det får ni gärna inboxa mig

Är 2010 vårt år
  • soffi72

vi var där mellan 10 nov & 24 nov förra året. vädrer var helt perfekt, lagom varmt. Battnet var som svensk sommar, men kristallklart & fint.
    Däremot var där väldigt dött. vårt hotell stängde när vi åkte hem. men under höstlovet tror jag där är mycket folk.
    Jag hade inte tvekat att åka dit under höstlovet.

• sandbacken

Åk till Macronissos Beach det ligger ca 4 km utanför Ayía Napa där har du kristallklart vattten och väldigt ljus sand. Jag tycker det är bästa stranden och jag har testat väldigt många.

• besj

Jag vet att höstlovet 2005 (eller 2006) var det väldigt fint där (25 grader i luften och fortfarande badbart) eftersom en kollega var där med sin familj då. Vi tittade på att åka dit året därpå men det var alldeles för dyrt under höstlovet. Veckorna runt kan nog vara riktigt prisvärda..

• Olw
    sandbacken skrev 2009-05-09 21:45:40 följande:
    Åk till Macronissos Beach det ligger ca 4 km utanför Ayía Napa där har du kristallklart vattten och väldigt ljus sand. Jag tycker det är bästa stranden och jag har testat väldigt många.
    Oh vad glad jag blev när jag läste att du tyckte att macronissos beach var finast! Vi ska bo nära den i Augusti
  • Bebislängtan82

Om det är fler från tråden som vill se kort från Fig Tree bay i september så är det bara att inboxa. En av er i tråden har redan sett dom på hemsidan

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Cypern Okt/Nov...