• mia mamma

bonusbarn i vår säng?

Bonusbarn eller inte, tycker att alla barn behöver trygghet och närhet av sina närmaste!

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • mia mamma
    Gremlin666 skrev 2009-02-20 08:58:22 följande:
    mia mamma skrev 2009-02-20 08:48:06 följande: Finns det någon som skriver något annat?
    Har jag inte sagt! Uttrycker bara min åsikt!
  • mia mamma
    Gremlin666 skrev 2009-02-20 09:40:47 följande:
    mandis skrev 2009-02-20 08:59:58 följande: ...och vill hans barn ligga i samma säng som honom hindrar jag honom inte mer än att det inte sker i vår säng.En del rättigheter försvinner då föräldrar väljer att separera, men kan inte både ha kakan kvar och äta den förstår du.Hade det varit så viktigt att barnet skulle ha rätt att ligga i de vuxnas säng så hade de kunnat skippa separationen.Eller menar du att ansvaret vilar tyngre på MINA axlar än på bioföräldrarna, eller vart vill du komma???Nejnej, rättigheten för sambons barn att ligga i de vuxnas säng har bioföräldern själv valt bort.För mig är det någon annans barn, det är inte mitt, kan inte förstå de som tror annorlunda?Själv vet jag mycket väl vad som är mitt, ditt och andras.Men gränserna verkar vara flexibla, gäller det även brottslingar?
    Rättigheterna hos barnet då? Den valde väl inte att föräldrarna skulle separera!
  • mia mamma
    Gremlin666 skrev 2009-02-20 10:30:09 följande:
    mia mamma skrev 2009-02-20 09:43:33 följande: Inte jag heller, ser fortfarande inte problemet?Vill de ligga i barnets säng så får de göra det, jag hindrar dem inte.
    Fast det är ju inte det som är grejen. Hon vill ligga i pappas säng och det kan jag förså. Mina barn vill ligga hos oss och det får dom. Tror för inte att det kommer att vara för evigt utan en period i livet då de behöver det.
    Kan gått och väl förstå att det blir annorlunda när det inte är ens egna barn men det är liksom något man får på köpet om den man träffar redan har barn.
  • mia mamma
    Gremlin666 skrev 2009-02-20 10:48:57 följande:
    mia mamma skrev 2009-02-20 10:42:16 följande: Så kan man se det ifall man vill.I våran familj ser vi det som så att min sambo får min inställning till andras barn på köpet då jag inte hade egna då vi träffades och han respekterar det.Han har insett att det faktiskt är han som varit med om att bygga upp och rasera en familj och jag ska inte drabbas av hans misstag utan tar hand om de problem som dyker upp gällande hans barn sedan innan.En mogen och ansvarsfull förälder, det är en utav anledningarna till att jag tycker att han är en bra människa.Att förvänta sig att någon annan ska leka familjeliv då inte ens bioföräldrarna klarade av det vet han är skev inställning.Kanske något att ta efter?
    Så för att inte du skall draddas, drabbas hans barn?
  • mia mamma

Det är mycket snack om bioföräldra som valt hit och dit och bonusföräldrar som gör ditt och datt.
    Detta handlar inte om föräldrarna utan om BARNET.
    Har man satt ett barn till världen är det ens skyldighet att sätta det barnet på plats nummer ETT, alltid.

• mia mamma
    J3O skrev 2009-02-20 10:59:13 följande:
    Jag vet att det är barn vi pratar om men det är ju oxå människor.Så som vi vuxna oxå är.Om vi vill ha vår säng ifred så får ju pappan respektera det. Pappan får gärna gå in och lägga sig i barnets säng.Är det inte den bästa lösningen på problemet för alla parter?Kan ingen svara på det? Speciellt ni som tycker att vi bonusmammor antingen får "gilla läget" eller gå och lägga oss i badkaret?!Varför kan vi inte få lov att ha en privat säng?
    En privat säng önskar sig väl de flesta men man måste nog ändå förstå att ibland vill barn ligga hos sina föräldrar och i deras säng det är liksom grejen att vara i deras säng som är viktig.
    Jag tror att om man låter det vara så ett tag så kommer barnet själv att återgå till sin egna säng. Det handlar liksom om att skapa trygghet och att på detta sett tala om för barnet att det är ok.
  • mia mamma
    LindaSundberg skrev 2009-02-20 11:06:49 följande:
    Usch för vissa här inne. Det är när jag läser sådant som jag hoppas att jag och sambon aldrig går isär och lillen får en bonusmamma eller man ska kalla det :SUSCH!
    Håller helt med dig. Hoppas innerligt att mina barn aldrig skall ens komma i närheten av det!
  • mia mamma
    J3O skrev 2009-02-20 11:14:22 följande:
    mandis skrev 2009-02-20 11:00:39 följande: Mitt barn som är 8 månader är ibland i min säng men dock sover han i sin egen. Mitt bonusbarn som är 8 år sover i sin egen säng. Jag hade inte accepterat att han sov i våran säng.Det är bl a en ålders fråga och sedan en plats fråga och även en (för mig som har lindrig bacillskräck) hygienfråga. Jag skulle inte kunna gå fram och torka av saliv från min bonus haka med min egen hand som jag dock skulle kunna göra med min egen son. Därför vill jag inte heller att han dreglar i min säng eller ligger och svettas i min säng där jag själv ska ligga naken och sova.Det handlar inte om att jag inte tycker om honom för det gör jag och jag vet att han tycker om mig.Jag vill ha min säng ifred och det är inte mitt ansvar eller förpliktelse att överlämna allt som jag har bara för att jag är en bonusmamma.. Det finns andra lösningar.
    Oj, vad olika funtade vi är. Jag kan nog ha vems barn som helst sovande och dreglande i min säng. Har förvisso inga bonusbarn men har tidigare i livet jobbat som barnflicka i USA och då kom de grabbarna ofta in till mig och ville sov, Helt ok! Har vid flera tillfällen också haft kompisars barn i olika åldra sovande i våran säng och sedan när de skall hem så är det säkert lite saliv, svett ja vet inte allt i vår säng men "so what"
  • mia mamma
    J3O skrev 2009-02-20 11:41:51 följande:
    mia mamma skrev 2009-02-20 11:23:04 följande: Jätte skönt att kunna känna så men som sagt vi är ju alla olika.Jag hade nog gärna velat känna som du gör men nu gör jag inte det.Det bästa för dom flesta bonusfamiljer är väl att känna så men om nu inte bonusmamma känner så så måste det ju respekteras.Och hon ska ju inte bli bortshasad från sin egen säng pga det eller få påhopp utan då får man hitta en annan lösning som fungerar för hela familjen. Barnen ska komma först men bara för det ska ju inte bonusmamman behöva må dåligt och känna sig utanför och bortglömd. En extra säng bervid pappans sida av sängen eller ligga inne hos barnet är några exempel. Bonusmamman får ligga i sin säng, pappan får ta sin roll som pappa och barnet slipper ligga ensam och får uppmärksamheten/tryggheten barnet behöver.
    Håller helt med dig och du verkar ända vilja försöka att hitta en lösning som är bra för barnet. Inte alla här som haft samma inställning! Cool
Svar på tråden bonusbarn i vår säng?