Gremlin666 skrev 2009-02-25 14:07:50 följande:
Han är jättego mot det gemensamma barnet.Ett och annat tjuvnyp precis i början men det är nog vanligare än ovanligt Sedan går han tillbaka i åldern emellanåt (pratar bebisspråk med pappa, provar att sitta i barnstolen osv men det är heller inget ovanligt när det gäller utökning i familjen i form av små barn, leker engagerat med lillens leksaker och kryper runt och säger ga ga)Ja han går, tillsammans med föräldrarna oftast men även egentid emellanåt, hos
psykolog.De är fortfarande övertygade om (de=psykologen, skolpsykologen och bup) att det är en grov omognad inom en del områden men att det inte är något ovanligt även om det är mycket märkbart hos barnet.En snabb rättelse ang niah´s inlägg (antar och hoppas du läser här niah) Han är inte aggressiv, inte i varken ord eller hanling, de bråk som är mellan han och hans far är inte aggrssiva utan "vanligt" gap och skrik. Inga hårda kraftord eller direkta utbrott tack gode gud men ständigt denna förlust av energi, denna ständigt skapandes negativa atmosfär i hemmet...Han lyssnar inte, han glömmer mer än vad som borde vara normalt, han svarar upp (om pappan ber honom borsta tänderna för attt han ska gå och lägga sig kan pappan få till svar: om du också gör det *tappar hakan* Barnet kan, på allvar, mer eller mindre "idiotförklara" läraren för att hon har, lyssna nu:"för höga krav som tvingar honom" att göra de skoluppgifter han inte gjorde under lektionstid för att han hellre vill leka för det är roligare.Ord som "tvinga" och "för höga krav" från en 9-årings mun till en lärares handling, det känns som att han inte förstått begreppen vuxen-barn.Lärarna har det tufft men de gör så gott de kan.Jag har i många trådar skrivit att jag vet inte vem som jag egentligen ska bli argast på, pappan, barnet eller mamman.Pappan har fått en och annan känga här på FL´s forum och även irl men det bortses helt här på FL och det har en kortsiktig verkan irl.Måste ta hand om en pissed unge nu, han tycker jag e dryg som bara knapprar på datorn.Hörs senare
Det låter precis som mitt bonusbarn.
Dock med den skillnaden att han är agrresiv och våldsam.
Har sparkat sin mamma i huvudet då hon låg ner.
Har jagat sina bröder (som mamman har med andra killar) med saxar och knivar.
Har stuckit en blöjertspenna i handen på en klasskamrat för att denne retade honom.
Är i riktiga slagsmål varje dag.
Pojken blir 9 i april.
Och visst det är synd om detta barn men vad gör han om våra två barn på 3 år och 9 månader gör något som förargar honom????
Han är rent ut sagt farlig och jag vill inte ha honom i närheten av mina barn.
Detta är dock bara en liten smula av allt han gjort.