bonusbarn i vår säng?
Gremlin666 skrev 2009-02-24 20:59:41 följande:
linhen skrev 2009-02-24 19:49:11 följande:
Stor nog att inte vara charmig då han gapar, välter grejer och lägger sig i.Han är en enerverande varelse som inte vet vad "lyssna" innebär, han vet inte vad "komma ihåg enkla regler är" inte heller "vuxna vill inte ha ett barn iglandes i knät utan behöver andrum någon minut under dagen" "din åsikt styr inte världen" eller "du bestämmer inte över alla, smått som stort"Jag tror att barnet i sig är den som får pappan sur först och främst men självklart så blir han surare när han vet delar av hur jag känner inför hans barns beteenden, även ifall han troligen blir mest sur på sig själv som inte lyckats bättre vare sig rent dna-mässigt men även uppfostringsmässigt.Jag kan inte se några positiva egenskaper hos barnet då han stör min familj varannan vecka, får min sambo ur balans som direkt drabbar vår annars positiva anda i hemmet samt drabbar vårat barn negativt genom stress och surerier.Hur skulle jag kunna se något positivt i det när t.o.m min sambo har svårt för det många gånger?Hans egen MAMMA får ångest av att ha honom, hon går hos psykolog för att klara av det.Allvarligt, du vet inte ens en mikroskopisk del, du har inte sett mer än en flinga på ett isberg och kommer här och tror att du skulle kunna göra någon form av förändring genom att förklara för MIG att "det är ett rätt litet barn"Allvarligt...Hur värderar du människor i din omgivning egentligen, tror du på allvar att du vet något som inte andra kan räkna ut med lilltån?Det som gör mig mest ledsen är att de känslor du beskriver för pojken verkar vara desamma som merparten av styvmammorna på Fl känner för sina bonusbarn. Man tänker på hur de barnen blir som vuxna när de tvingas växa upp med så mycket avsky runt sig.