• Nellee

bonusbarn i vår säng?

Jag har två bonusbarn och skulle aldrig drömma om att min bio får sova med oss men inte bonusarna. Vad visar det? Ert syskon betyder mer än ni, han får sova med pappa men inte ni. Fruktansvärt. Alla eller ingen får ligga och mysa med oss. Skulle inte göra skillnad på barnen. Inte deras fel att mamma och pappa inte bor tillsammans.

Flickan kanske känner sig otrygg och behöver närhet. Behöver inte vara svårare än så. Det går ju över när de blir större, de är bara små en kort period.

• Nellee
    J3O skrev 2009-02-20 12:16:37 följande:
    Min syster har 4 barn med samma man. De har deras yngsta som är 8 mån sovandes med dom men de andra barnen får sova i sina sängar. Jag har 1 bio 8 mån och en bonus 8 år. Bion får ibland sova hos oss på morgonen men det får inte bonus. Skillnad?
    Skillnaden är om man gör skillnad på barnen, bio och bonus hemma. Bio får ligga och mysa i sängen, men inte bonus. Det är fel. Har man bestämt att inga stora barn får ligga i sängen, bio som bonus är det en annan sak. Då gör föräldrarna ingen skillnad utan har samma regel för alla barn.
  • Nellee

Problemet är väl om man gör skillnad på barnen. Bio får ligga i sängen, bonus inte. Det är fel. Skulle aldrig göra så mot mina bonusar.

• Nellee
    Gremlin666 skrev 2009-02-22 23:18:11 följande:
    Brukar finnas rätt stora åldersskillnader så många gånger handlar det inte om bio/bonus utan just ålder. Att en bebis som ammas ligger i sängen istället för spjälsängen som står jämte eller om en 9-åring med eget rum gör det går inte att jämföra anser jag. Inte ifall man inte är helt maninskt bestämd att allt en bonusmamma gör är för att stöta bort ett bonusbarn, då är det en självklarhet att resonera så.
    Nu har jag inga "bebisar" hemma. De är 10, 7 och 4. Jag vill gärna sova utan fötter i ansiktet, men då gäller det alla barn. På morgonen brukar de komma med mitt kaffe, frukost och vi läser, myser och pratar. Alla barn är välkomna. Frågan är om du skulle bära ut ditt barn när det är 9 eller ett vilken ålder ni nu bestämt att barnen inte får vara i er säng. Att mysa med ett barn, när syskonet inte får det är brutalt. Elakt.
  • Nellee

gremlin- Barnen sover hos oss också, trots att de är större. Kommer de in ber jag inte de att gå. Jag tycker inte att det är fel att inte vilja ha barn i sängen. Men jag tycker att det är fel om bio får det när inte bonus får det. Klart det är stor skillnad på en 9-mån och 9-åring. Men jag tycker samtidigt att om han vill sova med sin pappa så ska han få göra det. Han ser ju bara ena sidan. Han ser sitt syskon mysa och sova med pappa, men han får inte det.

• Nellee

Gremlin- Ju mer jag läser dina inlägg ju mer förstår jag hur du känner. Måste faktiskt be dig om ursäkt för mina tidigare inlägg till dig i bonustrådarna. Jag missförstod dig grovt.

Det låter som att ni har en situation som bara blir värre ju äldre killen blir. Går han också hos en psykolog? Hur är han mot ditt barn?

• Nellee

Det är ju "tillåtet" med OT-inlägg i de nya reglerna så det borde inte gå att anmäla det.

Gremlin- Det låtet som att ni verkligen kämpat. Tycker faktiskt synd om er alla. Det blir ju ingen ro för någon, vare sig för er, pojken eller mamman. Skönt att han är snäll mot ert gemensamma och inte är elak. Tycker att de borde kunna göra en utredning på honom, så liten är han inte.

Svar på tråden bonusbarn i vår säng?