fam kaos skrev 2009-02-25 15:54:20 följande:
Nej, det är naturigtvis bara du som får köra ditt "så gör du alltid" mantra när du diskuterar med någon. Det börjar känna lite skrämmande att du tror dig känna mig så väl efter en enda diskussion, lite, ja osunt. Tror det räcker ganska bra med den diskussion vi redan haft, jag känner inget behov av att fortsätta.
Jag har ett bra minne, Hanna. Vi har diskuterat förr. Flera gånger. Du har t.o.m. lämnat ditt namn i min gästbok. Du har inte mitt. Jag känner även igen fragment av dina kapitulationsfraser ovan. Lite osunt att du håller så dålig ordning på vad du säger och till vem;) Att jag håller ordning på det är kanske det du benämner att jag tror mig känna dig. Nej, jag känner dig inte. Känner bara till dina inlägg.
Klart du inte känner något behov av att fortsätta, för det blir allt tydligare att du inte klarar av att ge täckning för dina påståenden, såsom påståendet att merparten av alla styvmammor på FL avskyr sina bonusbarn. Jag frågar nu för är det 4:e eller 5:e gången: hur i alla världen får du det till det?
Det du påstår är ändå ganska centralt för forumet - ett styv/bonusförälderforum. Eller trodde du att ett sådant påstående skulle passera obemärkt?
Om det vore sant skulle det naturligtvis förklara varför merparten, i så fall, av alla styvmammor på FL inte vill ha sina bonusbarn i sängen. Det skulle ju vara för att de hatar dem.
Nu vet jag inte hur många som vill ha barnen i sängen och inte, men vad jag vet är att om man som styvförälder inte vill det så man har en rad olika anledningar till det precis som biologiska föräldrar har. Man kan inte dra alla över en kam. Inte ens merparten av alla styvmammor på FL bara för att man blir sur på någon man diskuterar med.