• Anonym

Diskdegeneration- någon som har det i ländryggen??

Jag hade massa fel i ryggen som visades på MR men det jag kommer ihåg är att det stod diskdegeneration. Och det betyder väl att brosket börjar försvinna? Kan man få det såhär tidigt?? Någon mer som har det och hur lever ni??

• Svar på tråden Diskdegeneration- någon som har det i ländryggen??
  • Anonym (nacke)

nej men jag har det i nacken visade det sig när jag var 25...
    fattar inte hur det kan komma sig.Hade du lättare förslitning eller?

• Anonym

Jag har det nog i nacken med för jag har å ont....hur ont har du?

• Anonym (nacke)

Jag har tryckande och skärande värk i nacken,kan inte vrida på huvudet sspeciellt mycket.sedan har jag molande värk i ländrygg och höfter men där syntes inget på röntgen.
    Hittade de fler fel?Hur gammal är du?

• Anonym

Jag är bara 27. Ja, hon sa 4 olika fel men det var bara en sköterska...ska träffa läkaren på måndag....

Det var ländryggen jag röntgade...men värken har spridit sig upp i nacken...så nu har jag ont i så gott som hela ryggen...

• Anonym (nacke)

ok,sa hon lite mer om vad som är fel?vad är det för sorts smärta du har?Hur länge har du haft ont?Andra symtom?

• versan

Japp det kan man få mina startade nör jag bara fyllt 22år och sen har det fortsatt.
    Tidigt enligt läkaren men har man otur så....
    Och dassiga gener. Det är det jag skyller på.
    Se min press så ser du mina dassiga gener.

• Anonym

Mitt skelett åldras också för fort så som du skrev...eller brosket försvinner. Har så i knäna och nu också i ryggen vad det verkar...

Men hur blev det då du var gravid? Klarade din rygg en grav?

• versan
    Anonym skrev 2009-02-18 16:19:17 följande:
    Mitt skelett åldras också för fort så som du skrev...eller brosket försvinner. Har så i knäna och nu också i ryggen vad det verkar...Men hur blev det då du var gravid? Klarade din rygg en grav?
    Tja du vet! Med den gamla beprövade metoden Cool 
    Skojar lite....
    Fick hjälp med hormonbehandlig då jag även har pco.s.
    Läkaren sa att ville vi verkligen ha barn så skulle vi satsa på det.
    För hjälp finns att få om man är i behov av det.
    Sagt och gjort jag gick ned i vikt.
    Ca 20kilo på ett år (det gjorde ju inget då jag ändå hade en ordentlig övervikt.)
    Efter det så lyckades vi bli med barn.
    Under graviditeten så hade jag jävulskt ont men tränade med sjukgymnasten för att orka bär barnet (jag gick upp sammanlagt 12kilo under graviditeteten.)
    Och läkaren skrev ut smärstillande som jag tog dagligen (som inte var en fara för barnet.)
    Själva förlossningen var nog värst födde normalt och det tog en vecka innan jag kunde gå någorlunda normalt igen.
    Under denna tid drog sambon värsta lasset.
    Så det krävs nog att man vet vad man ger sig in i då jag ej kunde göra allt tex.
    Men sambon min är nog väldresserad
    skoooojar... Han är bara superfin.
    nu har vi en underbar liten tjej som vi älskar över allt på denna jord.

• versan

Som min läkare sa Värken får du leva med dag som natt
    har man ett barn tex så tänker man inte på värken på samma sätt.
    (man har inte tid helt enkelt)
    man har ju fortfarande värk som sju men man står ut med den på ett annat sätt eftersom man måste se till sitt barns behov också.
     och man får så mycket glada skratt & roliga saker som man gör tillsamans.

• Anonym

Vilket smärtstillande var det du fick äta? Kunde du äta det varje dag? Du skrev att ditt skelett bröts ner...kan du beskriva vad det innebär? Jag har enligt läkarna mjukare brosk än vanligt och det bryts ju då sönder....har redan atros i knäna.

Svar på tråden Diskdegeneration- någon som har det i ländryggen??