hur är det att bo i Rissne och Hallonbergen?
ska titta på ett par lägenheter i Rissner nära C och en läg i Hallonbergen också nära C. Hur är det att bo där?
Har barn så har funderingar kring närmiljö, gröna parker. trygghet...
ska titta på ett par lägenheter i Rissner nära C och en läg i Hallonbergen också nära C. Hur är det att bo där?
Har barn så har funderingar kring närmiljö, gröna parker. trygghet...
jag bodde i rissne med mitt X..gillade inte alls området..mit x var lite av en bad boy så pågick lite skumma grejer där omkring ..
Min väninna bodde i Rissne och trivdes fantastiskt bra. Jag själv har bott i Ör och trivdes också bra. Men har förstått att själva Hallonbergen blivit rena gettot. Så jag skulle valt Rissne (eller Ör).
vet ni om det är lätt att byta område där runtomkring?
jag bor i Rissne och trivs, Hallonbergen är helt okej men jag tycker bättre om rissne, det är lite mindre miljonprojketanda över Rissne så att säga. Rissneängen är väldigt fin på sommaren förövrigt, när jag var mindre och bodde i Duvbo brukade vi gå dit och spela brännboll eller fotboll.
mitt x bor i rissne , ja gilla de stället , där han bodde iaf , lugnt o skönt
hallonbergen bor hans föräldrar supermysit
Det är ganska stor skillnad på de två områdena. Hallonbergen ser ut som ett typiskt miljonprojektområde, medan Rissne kom till lite senare (80-tal + lite hus från 90-tal och 2000-tal).
Det är närhet till grönområden från båda, känner en som bor i Rissne och har hund, som är supernöjd på den fronten.
Vad gäller trygghet, det går många rykten kring båda områdena, och Hallonbergen är imopopuläst av de båda områdena. Men vad säger ett rykte? Kolla på brottstatisk istället (Googla!).
TS, du frågar i inlägg nr 3 hur det är att byta område. Menar du byta lägenhet från något av de områdena till något annat? Beror ju på var du vill flytta, men närmare stan blir väldigt svårt, likaså till t ex C Sbg eller Solna.
Har bott i Rissne och tycke det var hemskt (bodde i en sunkig 80-talslägenhet, kändes otyggt på kvällstid, ligger längs blåa linjen). Hallonbergen har jag inte bott i, men tyvärr bara hört dålig om.
Rissne har blivit helt annorlunda mot hur det var på 90-talet. Det är inte mycket bättre än slutet på blåa linjen om du frågar mig.
Dock bor min kompis mamma där och hon trivs fortfarande. Grönområden finns det gott om, en bra mataffär och nära till t-banan. Skolor har jag ingen koll på hur det är.
Har bott i Hallonbergen, jag trivdes inte, men det var för att jag inte ville bo i lägenhet, trygg och trygg, det är väl som på vilket annat ställe som helst...
Jag var registrerad hos er förut men det jag hör inte loggat in på länge, därför han jag blivit avregistrera. Men nu jag vill registrera mig på nytt.
NAMN.rafi
EFTERSOM. Bidrosian
PERSONNUMMER.197402016450
Telefonnummer.0732500063
Rafibidrosian@outlook.com
Jag bor i Sundbyberg, men rört mig mycket i områdena runtomkring - och skulle välja Rissne framför Hallonbergen alla dagar i veckan, även Ör kommer efter Rissne. Rissne tycker jag är grönt och fint, mataffären är 100 gånger bättre än den i Hallonbergen C. Dagis/skola har jag dålig koll på tyvärr. Enligt min egen uppfattning är det betydligt rörigare och struligare i Hallonbergen än i Rissne, står konstant vaktbolag i centrumet och sirerner hörs allt som oftast, på parkeringen nedanför centrum är det nerbrunna bilar varenda helg, något jag inte sett i Rissne.