• heffet

Konstig utväxt

Hej!

Finns här någon som haft problem med polyp/utväxt i samband med hopläkningen efter förlossningen?
    Jag var hos gyn idag och han hittade något polyp-liknande som liksom hänger ut ur slidan. Han sade att det kan bli så när man läker ihop, kroppen börjar producera vävnader lite åt fel håll liksom. Gyn kallade det för "vilt kött".

Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Konstig utväxt
  • Snow Crash

Jag puffar upp den här urgamla tråden istället för att starta en egen - är det verkligen ingen annan som råkat ut för detta?

Ska på undersökning snart men tror att det är det här som hänt mig. Födde för snart 11 mån sen, och de fick sy lite både in- och utvändigt. På efterkollen två mån senare såg allt fint ut, men sedan ett par månader nu är det nån konstig utväxt där. Lite som en köttsvans, eller ett sånt där extra alien-huvud som tittar fram ur mamma aliens mun i filmen. Fast utan tänder (än så länge...)

Jag tänkte först att suturen inte försvunnit som den skulle och att det blivit någon sorts cellbildning runt den, men tydligen kan det börja växa ändå. Det var då fasiken vad ens kropp ska hitta på...

• Emmur

Jo, men jag tror att det är något sådant som jag hade. När jag gick till gyn ett år efter förlossning ( djup spricka efter sugklocka) så frågade han om den störde vid samlag och "brände bort" den.

Han förklarade att det var ärrvävnad efter stygnen och "helt onödigt"

Hoppas att du fått hjälp med din Alien

• castafiore

Ja. Den klipptes bort efter återbesöket utan någon större dramatik.

• Snow Crash

Ja, jag var inne i förra veckan och fick den borttagen! En annan konstig sak var att samtidigt som utväxten dök upp så började jag få problem med urinläckage. Trodde att jag slarvat med knipövningarna, men när utväxten försvann så gjorde läckaget det också. Knepigt, förstår inte riktigt hur det kan ha hängt ihop.

• Trisse85

Jag har åxå sånt. Födde min son för snart 8 v sen. Fick inflammation i livmodern som vi fick bukt på. Sen har jag haft ont i underlivet ända sen jag förlöste. Går nu på två Alvedon och en dikoflenak 3 gånger/dag. Glömmer jag ta en omgång värktabletter så får jag genast ont igen och kan inte sitta ner. Så imorgon ska jag ringa till gyn för femtio-elfte gången och säga att dem får göra något åt detta!

Ni som fått fliken borttagen hur har det läkt efteråt? Har ni haft ont länge till?
    Jag fick förklarat senaste besöket att det är klippet som "överläkt" och då har en flik bildats.

• Snow Crash

Det läkte på bara ett par dagar, och gjorde nästan inte ont alls. Lite obehagligt bara, typ som ett skavsår.

• Trisse85

Hur fick du den borttagen snow crash?
    Gjorde det ont? Bedövning?
    Är livrädd för sprutor och nålar.

• Snow Crash

Tror att den klipptes bort! Jag var mest rädd för att det skulle göra ont, men fick ordentligt med bedövning så jag kände ingenting.
    De lade på bedövningssalva före sprutan; sprutor är ju inte superkul men jag tar hellre det än att känna när de klipper bort delar! ;)
    De behövde inte sy nåt mera; är inte helt säker på hur läkaren gjorde men fattade det som att han la på nåt jox som gjorde att såret drog ihop sig. Det blödde nästan ingenting.
    Fort gick det också, max två minuter så var det klart. Egentligen hade jag bara tid för undersökning, men läkaren sa typ "äh, jag ringer efter en sköterska och en sax så får vi det fixat nu med en gång!"
    Sen när bedövningen släppte trodde jag ju att det skulle göra jätteont, men det var verkligen bara som ett litet skavsår.

• Trisse85

Låter ju bra. Ska ringa gyn när jag vaknar vid 8-9. vill inte behöva gå på värktabletter längre det är inte bra för magen.

Svar på tråden Konstig utväxt