• Anonym

Får man äta Pistagenötter när man är gravid?

Enligt rubriken...

• Svar på tråden Får man äta Pistagenötter när man är gravid?
  • Anonym

Varför skulle du inte det? Förrutom att den del av dem innehåller en massa gifter för att förhindra mögel.

• Anonym

Ach, det var abara en tanke jag hade eftersom man inte ska ge nötter alls till mindre bran.. Dom kan ju vara allergiska.. Och man ska väl heller inte äta nötter när man ammar.... Så därför slog tanken mig nu när jag är gravid...

GIFTER????????

• Anonym

Då tror jag att det skulle finnas med i listan om vad som man kan äta eller inte äta

• McC
    Svar på #3
    Det är bara att käka på... Skulle det vara farligt så skulle det stå varningstext. Barnet i magen äter inte det du äter så att säga...
    Anonym skrev 2009-02-18 19:18:20 följande:
    Ach, det var abara en tanke jag hade eftersom man inte ska ge nötter alls till mindre bran.. Dom kan ju vara allergiska.. Och man ska väl heller inte äta nötter när man ammar.... Så därför slog tanken mig nu när jag är gravid...GIFTER????????
  • Anonym

Anonym skrev 2009-02-18 19:18:20 följande:

Ach, det var abara en tanke jag hade eftersom man inte ska ge nötter alls till mindre bran.. Dom kan ju vara allergiska.. Och man ska väl heller inte äta nötter när man ammar.... Så därför slog tanken mig nu när jag är gravid...GIFTER????????
    Jo man kan äta nötter när man ammar. Många barn reagerar inte alls på vad man äter när man ammar. Att man inte ska ge små barn nötter är del allergirisken och dels risken för att sätta i halsen.
Svar på tråden Får man äta Pistagenötter när man är gravid?