• Sagn

Hjälp om ägglossning, tack!

Nu är jag väldigt förvirrad, i fredags var jag och gjorde VUL (dag 21) och jag hade då en blåsa som var 12*12mm. I går (dag 26) hade jag en bamseblåsa på 24*24mm så jag fick Ovitrelle (ägglossningsspruta). Och om man tar en sån spruta så ska man väl ha ÄL inom 36 timmar? Nu är det så att jag tempar oxå och enligt Fertility friend så har jag haft ÄL i måndags eftersom tempen redan har gått upp. (www.fertilityfriend.com/home/24b84c)
    Skrumpnar inte äggblåsan så fort den har spruckit? Eller kan det vara så att den hade spruckit även fast man såg den på VUL?

Hoppas på att någon kan ge mig ett svar på detta!

• Svar på tråden Hjälp om ägglossning, tack!
  • Pascha78

När jag var och gjorde ett VUL för ett tag sen sa min doktor att han såg att jag hade haft ägglossning, han sa att han såg det på att han såg själva blåsan men också att det fanns fri vätska i "buken" eller bakom äggstocken eller vad man ska säga.

Skulle ju tro att det tar ett tag för blåsan att skrumpna ihop, det styrs av hormoner och det tar ju tid. (Inga snabba system).
    Hoppas mitt svar kan hjälpa nåt i alla fall!

• Sagn

Pascha78: Tack så mycket för ditt svar! Min gyn trodde inte att jag hade haft ÄL men det är mycket som hon har sagt som inte har stämt sen i alla fall, min kropp gör väl lite som den vill antar jag =) Jag får helt enkelt vänta och se när mensen kommer och räkna bakåt för att se när jag verkligen hade ÄL.

Har du tagit Ovitrellespruta nångång? Hur långt efter får du ÄL i så fall?

Jag blir lite fundersam vad som händer om jag redan har haft ÄL och tagit sprutan efter, då finns det ju liksom inget kvar att ägglossa?!

• Pascha78

Jag har aldrig tagit Ovitrellespruta någon gång. Har du provat att testa med Äl test?

Svar på tråden Hjälp om ägglossning, tack!