• ThereseK

köpa förlovningsring! Tänka på nå?

Idag ska jag o sambon iväg o kika på o köpa förlovningsringar..
    E det något man ska tänka på? något ni ångrat eller inte ångrat när ni valde era?

• Svar på tråden köpa förlovningsring! Tänka på nå?
  • Minifer

att de ska matcha eventuella vigselringar :D (Det gör iinte våra så det är till att skaffa nya)

• Caranlachiel

Om ni tänker gifta er så planera för hur vigselringen ska se ut redan nu, så att ni känner att ringarna kommer passa ihop sen. Tänk också på att det är ringar ni ska ha på er varje dag fr.o.m. nu - då kanske vissa ringar känns fel.

Vecka 36 - and counting! (BF 21 mars)
  • ThereseK

jaa, att de ska matcha me vigselringar har jag tänkt på,,hmm, så jaa, kanske e lika bra att kika så de passar..

men tänkte om man har en förlovningsring me nån "sten" alltså jaa, nå bling, men bara en, osså har man några fler på vigselringen, funkar det??
    Alltså det ska inte va nå megastor, elelr stora utan bara en liten som sitter i själva ringen, inget som sticker upp..

• Ruda

Vi förlovade oss 2006 och köpte då enkla släta guldringar. Varit jättenöjda med dem!

Men inför vår vigsel i somras så kände jag att jag fastnat för en vigselring i en annan modell och i vitt guld.
    Så när jag hittade MIN RING, den som hade allt, köpte vi den och efter bröllopet lämnade jag in min förlovningsring och "knackade om" den, så att den är i samma modell som vigselringen.
    Min man däremot är nöjd med sin ring som den såg ut när vi köpte dem, så han ville ha kvar den som den var.

Tänk på att det är nåt du/ni ska ha förhoppningsvis resten av livet, att det är NI, att den passar din övriga stil i smycken och kläder. Den ska ju sitta där varje dag för ett långt tag framöver!
    Lycka till!

• Ruda

Förtydligande:
    Jag har alltså förlovningsring i vanligt, rött guld och vigselring i vitt guld med stenar i.

• Caranlachiel
    ThereseK skrev 2009-02-19 08:08:41 följande:
    jaa, att de ska matcha me vigselringar har jag tänkt på,,hmm, så jaa, kanske e lika bra att kika så de passar.. men tänkte om man har en förlovningsring me nån "sten" alltså jaa, nå bling, men bara en, osså har man några fler på vigselringen, funkar det??Alltså det ska inte va nå megastor, elelr stora utan bara en liten som sitter i själva ringen, inget som sticker upp..
    Klart det går. I Sverige använder man ju traditionellt sett släta förlovningsringar och vigselringar med stenar i, men det är absolut inget måste!
    Vecka 36 - and counting! (BF 21 mars)
  • Zucchini

Om du köper en slät så se till att den inte är för tunn. Det säljs väldigt tunna ringar på många ställen. Vi köpte långt ifrån den tunnaste och fick ändå lov att byta senare. Hade tänkt sätta in stenar senare nämligen eftersom vi inte hade så bra med pengar just då och hade lite svårt att bestämma mig också. Men det gick ju inte. Den kändes inte så tunn där i affären när man jämförde med dom andra som var mycket tunnare. Bytte efter ett par månader bara.

• Quiet thoughts

Ja jag säger som de andra, välj en som passar en evetuell vigselring.

Jag har en vanlig slät förlovningsring samt en slät vigselring med 3 stjärnor med diamanter i.

• nurken

Tänk på hur breda ringarna får vara. Jag har ganska korta fingrar och min förlovningsring är ganska smal för jag ville hellre ha en bred vigselring. Men vill ju kunna röra fingrarna sen också.

• spik

klart att du kan ha sten/ar om du vill! jag har 20 stycken! men de är väldigt små och sitter på rad, så det glimrar mest lite, ingensåndär bridezillaring eller så. sen tänkte jag ha som vigselring en slät eller med en sten bara. det viktigaste är att välja något ni kommer trivas med, speciellt om ni har tänkt använda dem hela tiden, hela livet. vitt guld måste ofta servas en gång per år, kan vara bra att veta.

• ThereseK

åh, tack för alla synpunkter =) kanon! jaa, jag vill ju ha en lite tjockare ring jag för det e ju såå fint,,så då kanske jag får tänka på att vigselring ska vara tyo lika bred o kika så att det inte blir för brett då..

ska bli spännande o se vad som finns..

men om man ska tänka på en passande vigselring? vad e det som kan göra att de inte passar ihop?

• Quiet thoughts
    ThereseK skrev 2009-02-19 09:05:15 följande:
    åh, tack för alla synpunkter =) kanon! jaa, jag vill ju ha en lite tjockare ring jag för det e ju såå fint,,så då kanske jag får tänka på att vigselring ska vara tyo lika bred o kika så att det inte blir för brett då..ska bli spännande o se vad som finns.. men om man ska tänka på en passande vigselring? vad e det som kan göra att de inte passar ihop?
    höjden kanske och olika mönster är kanske inte så snyggt.
    om ena är rundad och andra mer "kantad" osv
Svar på tråden köpa förlovningsring! Tänka på nå?