• Snisen

Bör man tvätta ett nytt spjälsängsskydd?

Tycker ni man ska tvätta ett nytt spjälsängsskydd?
    Täcket hade jag tänkt tvätta, men hur är det med kudden?
    Givetvis har jag tvättat sängkläderna.

Jag har en liten prinsessa i magen. Vecka 28
  • Svar på tråden Bör man tvätta ett nytt spjälsängsskydd?
  • milimina

jag skulle ha gjort det. allt som kommer i kontakt med bebisen tvättas här hemma. tvättar allt som ska på junior också, utom funktionsytterkläder.

♥junior 0608♥bäfsen bf 090302♥ snart blir det bebis!!!
  • sidentrassel

jag har inte tvättat spjälskyddet..

• LillaLoppanT

jag tvättade och torktumlade mitt spjälsängsskydd. men jag gjorde det enbart eftersom det var för långt. Det krympte till perfekt storlek efter det.

• Ruggugglan

Jag tvättade aldrig spjälsängsskyddet. Eller, efteråt gjorde jag det. Men det blev förstört i tvätten så jag fick köpa nytt.

• Snisen

Ja det är lite det jag är rädd för, att det ska gå sönder.
    ska kolla hur det passar först innan jag bestämmer mig. å andra sidan så känns det bäst att ha tvättat det. bör jag tvätta kudden också?

Jag har en liten prinsessa i magen. Vecka 38
  • JMN

Man bör alltså även tvätta kudde och täcke även om bebisen inte kommer i direkt kontakt med dem?

• milimina

ja de innehåller kemikalier de med. lukta på dem får ni se alla textilier innehåller kemikalier för att hålla sej fräscha under transport.

att spjälskyddet inte tål tvätt är klar reklamation! klart det ska gå att tvätta utan att gå sönder vårt är lika fint trots två tvättar

♥junior 0608♥bäfsen bf 090302♥ snart blir det bebis!!!
  • Ankissen

Jag tvättade vårt! Och jag har tvättat det igen idag eftersom det ska göras redo för bebis 2 som kommer om 2 månader! Tvättar allt som bebis ska komma i kontakt med och gör så fortfarande för storebror som är tre år.

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090421
  • Snisen

Jo, det är klart att man kan tvätta spjälskyddet. Jag har ju inte köpt ngt man inte kan tvätta. Men man vet ju aldrig ifall ngt skulle hända. Ska iaf tvätta det imorgon=)

Jag har en liten prinsessa i magen. Vecka 38
  • JMN

En följdfråga: :) I hur många grader tvättar ni då era nyinköpta täcken och kuddar?

• LAV0LINA

Jag tvättade vårt enligt tvättrådet, det gick utmärkt.
    Gå sönder ska det ju inte göra, det måste väl gå att tvätta! Jag menar, det blir ju smutsigt tillslut...

• Snisen

Jag tvättade det igår och jag kan ju säga att jag ångrar att jag gjorde det!
    Det tappade formen helt och "luddet" som är i tyget blev helt buckligt. När jag skulle sätta på det imorse så höll det inte formen alls när jag hade satt på det på sängen. Det lutade liksom inåt på sidorna
    Vad ska jag göra nu!? Jag följde tvättråden. Det kostade ändå 450 kr!

Jag har en liten prinsessa i magen. Vecka 39
  • LAV0LINA

Reklamera den!!
    Ta tillbaka den till butiken och be om ett nytt!
    Så ska det ju inte bli!

Snisen skrev 2009-02-20 10:08:02 följande:
    Jag tvättade det igår och jag kan ju säga att jag ångrar att jag gjorde det! Det tappade formen helt och "luddet" som är i tyget blev helt buckligt. När jag skulle sätta på det imorse så höll det inte formen alls när jag hade satt på det på sängen. Det lutade liksom inåt på sidorna Vad ska jag göra nu!? Jag följde tvättråden. Det kostade ändå 450 kr!
  • Snisen

Går det fast att jag har tvättat det då?
    Jag köpte det den 12 feb. Har iofs kvittot kvar...

• LAV0LINA

Ja, absolut om det blir så av att du tvättat det (enligt tvättråd) så är det bara att reklamera!
    Och stå på dig om dom försöker skylla i från sig!
    Eftersom du följt tvättråden och det blivit sådär är det inte du som gjort fel!

Snisen skrev 2009-02-20 10:15:04 följande:
    Går det fast att jag har tvättat det då? Jag köpte det den 12 feb. Har iofs kvittot kvar...
  • JMN

Men det känns som man skulle kunna dra detta hur långt som helst :) Bäddmadrassen då? Borde man inte tvätta den också isåfall?

• Snisen

Jag var där idag och lämnade tillbaka spjälsängsskyddet. Till en början så granskade dem det och sa att det blir så när man tvättar det. Jag skulle ta hem det igen och stryka det och "dra" lite i det som det så fint hette. Jag sa att antingen vill jag ha ett nytt eller pengarna tillbaka. De tyckte inte att det var något fel på skyddet alls. Och att jag får förvänta mig att det blir så när man tvättar det. Långt om länge gav de med sig och sa att de kunde beställa ett nytt till mig som skulle komma slutet på nästa vecka. Hallå, bebis kommer på onsdag!
    Blev riktigt arg och krävde pengarna tillbaka och efter mycket diskuterande fick jag det.
    Till råga på allt så får jag reda på att vår vagn har blivit försenad (samma butik)

• sidentrassel

Snisen: jag säger bara IKEA, IKEA, IKEA. Guds gåva till mänsligheten.
    Vårt spjälskydd kostade runt 100-lappen.

• Snisen

Ja, jag har tittat på det också, men jag tycker inte alls att det är fint, tyvärr

Svar på tråden Bör man tvätta ett nytt spjälsängsskydd?