• buffas

Zakynthos????????

Någon som varit där??Vi funderar på att åka dit i slutet av september med vår son som då är drygt 1.5 år vi vill bo i laganas på ett all inclusive hotell..
    Ge mig era erfarenheter,nåt vi inte får missa och hur är vädret där då ni som varit där runt den tiden..

Tänkte först åka til alcudia men är mer sugen på Zakynthos..
    Tacksam för era svar

• Svar på tråden Zakynthos????????
  • Lindie

Vi var där för tre år sedan. Vi hade inget att jämföra med för vi hade aldrig varit utomlands, men det är en fin ö. Jag kan starkt rekommendera att ta en tripp till shipwrekiland (osäker på stavningen)När vi for dit fick vi bada från båten och om det inte blåser för mycket får man gå i land och se vraket. Man åker även förbi de blå grottorna, jättefina.
    Vi hyrde en bil och åkte runt ön vilket var häftigt. Stora kontraster mellan turistorten och där urbefolkningen bodde. Kyrkorna är helt fantastiska inuti. Underbart blågrönt vatten och fina klippor. Man kan även komma till udden där vraket ligger fast mycket längre upp i luften där det finns en lite "brygga" att gå ut på, därifrån ser du också vraket, läskigt.

Vi åkte i oktober och då var det kalla kvällar, men det var varmt och skönt på dagarna, det är bad och solväder.

Vi hade inte allinclusive då, men det ska vi ha nu när vi åker till Egypten, åker på lördag.

Hoppas ni får det bra.

• buffas

Åh låter härligt längtar redan Vi var i thailand i november åh det var underbart men så lång flygresa och nu när lill killen springer omkring så är 3-4 timmar lagomt..
    Har några kompisar som åker till egypten varje år så länge jag kan minnas (hurghada) åh dom älskar det dom vill inte åka nån annanstans

• Ängelii

Zakynthos är (enligt mig ialla fall) en härlig ö. Har bott och jobbat där 2001 och 2002.
    Smugglers Wreck är vackert när man kommer från havet men minst lika vackert från ovan.
    De blå grottorna har underbart blått vatten, hyr en båt vid Skinari och åk ut.
    Zakynthos stad är väl värt ett besök, mysiga restauranger på torget och små gränder med butiker.
    Stranden är fin, tag gärna en badbuss till Vasilikos (eller hyr en bil) där finna många små vikar att bada i.
    Hyr en bil och kör runt med hjälp av en karta och besök de underbara små restauranger som finns på ön.

Frågor? Ställ dem gärna jag gör vad jag kan för att svara!

• buffas

#Är vattnet långgrunt,är det ett bra ställe för barn,bra mat?

• Ängelii

På de flesta stränder är det långgrund och passar för barn. Laganas är absolut bra, anser jag, men jag skulle inte valt att bo direkt vid huvudgatan utan lite mer "off". Under högsäsong är det en partyö för engelskmän, men i september är det lugnare.
    Maten är helt ok, det mesta finns att välja på (beroende på var man är). Vi åt ofta ner på stranden i Laganas på Fatellies (eller något sådant, lite italienskt stuk). Sen fanns (vet ej om den är kvar...) en fantastisk pizzeria i Laganas, ganska så mitt på huvudgatan, minns ej namnet men de bakade i stenugn.

• buffas

Vi har tittat på ett hotell som heter louise zante beach är det nåt kan rekommendera ett all inclusive hotell?Tack snälla du som svarar på mina frågor

• Ängelii

Nu är det ju ett tag sen jag var på louis zante beach hotell men vad jag minns så ligger det bra - nära stranden, gångavstånd till huvudgatan, ok rum men maten var lite "trist" men det tycker jag att all inclusive oftas är. Personalen (som var där när jag jobbade där) var bra och hjälpsam.

• Mosaik
    blue caves.JPG åker ni så måste ni besöka de fina grottorna med guidad tur.. Se på havsköldpaddorna, min sambo och bröder badade tom med de stora sköldpaddorna... Zakynthos är härligt, vi bodde i Laganas, vid vårat hotell var det lugnt o skönt medans det bara några kvarter bort låg en låång partygata! Det var perfekt.
    Vi var där 2007
    *stolt mamma*
  • Lisa1976

zakynthos är en kanonfin ö, liksom dom andra öarna på greklands västkust. Hisnande vacker natur. Vraket är fräckt, Blue caves är fantastiskt, det ser ut som man badar i ett vicks blå-vatten. Jag var där med min syrra och vi åkte runt på moppe på ön. Vi avverkade 2 stränder per dag, alla jättevackra!

Lefkas är också en otroligt fin ö!

• Maria 86

vi åker dit med vår dotter i aug. Har varit där tidigare, -06. En underbar ö!

Svar på tråden Zakynthos????????