Inlägg från: Ängelii |Visa alla inlägg
  • Ängelii

Zakynthos????????

Zakynthos är (enligt mig ialla fall) en härlig ö. Har bott och jobbat där 2001 och 2002.
    Smugglers Wreck är vackert när man kommer från havet men minst lika vackert från ovan.
    De blå grottorna har underbart blått vatten, hyr en båt vid Skinari och åk ut.
    Zakynthos stad är väl värt ett besök, mysiga restauranger på torget och små gränder med butiker.
    Stranden är fin, tag gärna en badbuss till Vasilikos (eller hyr en bil) där finna många små vikar att bada i.
    Hyr en bil och kör runt med hjälp av en karta och besök de underbara små restauranger som finns på ön.

Frågor? Ställ dem gärna jag gör vad jag kan för att svara!

• Ängelii

På de flesta stränder är det långgrund och passar för barn. Laganas är absolut bra, anser jag, men jag skulle inte valt att bo direkt vid huvudgatan utan lite mer "off". Under högsäsong är det en partyö för engelskmän, men i september är det lugnare.
    Maten är helt ok, det mesta finns att välja på (beroende på var man är). Vi åt ofta ner på stranden i Laganas på Fatellies (eller något sådant, lite italienskt stuk). Sen fanns (vet ej om den är kvar...) en fantastisk pizzeria i Laganas, ganska så mitt på huvudgatan, minns ej namnet men de bakade i stenugn.

• Ängelii

Nu är det ju ett tag sen jag var på louis zante beach hotell men vad jag minns så ligger det bra - nära stranden, gångavstånd till huvudgatan, ok rum men maten var lite "trist" men det tycker jag att all inclusive oftas är. Personalen (som var där när jag jobbade där) var bra och hjälpsam.

Svar på tråden Zakynthos????????